Analýza podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole
Abstrakt
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit aktuální informace o analýze podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole ve věku 8 ? 15 let v Jihočeském kraji. V teoretické části se zabývám pojmy, které úzce souvisí s tématem, disabilitou, dítětem se sluchovou disabilitou, vývojem dítěte se sluchovou disabilitou, pomůckami, jako jsou sluchadla, kochleární implantát a jejich využití ve školním prostředí, rodičem dítěte se sluchovou disabilitou, předmětem výchova ke zdraví ve škole a Jihočeským regionem. Praktická část přináší poznatky z oblasti dané problematiky, jsou popsány metody použité ve výzkumu dle Molnára a Creswella. Formou dotazníkového šetření vlastní konstrukce, byly zjišťovány na vzorku populace dětí s disabilitou sluchovou ve věku 8 ? 15 let a jejich učitelů v Jihočeském regionu názory respondentů na otázky výzkumu. V závěru jsou shrnuty, jaké podmínky mají děti se sluchovou disabilitou v předmětu výchova ke zdraví a možná doporučení pro praxi. Z ankety vlastní konstrukce vyplývá, že co se týče výuky předmětu výchova ke zdraví, jsou základní školy na dobré úrovni, věnují výuce o zdraví dostatek času a materiálů. Školy přistupují kladně k integraci k dětem se sluchovou disabilitou a jsou otevřeni vzdělávání v této oblasti.