Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorBezpalcová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T09:39:20Z
dc.date.available2021-12-08T09:39:20Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-01-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32143
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo vytvořit výukovou prezentaci pro studenty gymnázií podle principů badatelsky orientovaného vyučování využitelnou v rámci výuky tématického celku "Vodní režim rostlin", aplikovat ji ve výuce a zařadit tak badatelsky orientované vyučování do výuky fyziologie rostlin na gymnáziu. Byl proveden srovnávací průzkum ve třech paralelních třídách 1. ročníku gymnázia, kterého se zúčastnilo celkem 90 studentů. Na základě sestaveného didaktického testu byla porovnána úroveň znalostí u studentů, kteří absolvovali výuku podle výukové prezentace doplněné pracovním listem a u studentů, kteří absolvovali výuku téhož učiva formou frontální výuky bez využití této prezentace. Cílem didaktického výzkumu bylo zjistit, zda má badatelsky orientovaná výuka vliv na úroveň získaných znalostí a zda vede k jejich trvalejšímu uchování. Zjištěné výsledky byly statisticky vyhodnoceny a přehledně zpracovány do tabulek a grafů.cze
dc.format64
dc.format64
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacze
dc.subjectfrontální výukacze
dc.subjectvýuková metodacze
dc.subjectvýuková prezentacecze
dc.subjectdidaktický testcze
dc.subjectpracovní listcze
dc.subjectinquiry-based educationeng
dc.subjectfrontal teachingeng
dc.subjecteducational presentationeng
dc.subjectachievement testeng
dc.subjectworksheeteng
dc.titleVodní režim rostlin jako výukové téma v badatelsky orientovaném vyučování na gymnáziucze
dc.title.alternativeWater regime of plants as a learning topic in inquiry-based education at grammar schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26938
dc.description.abstract-translatedThe aim of the diploma thesis was to create educational presentation for grammar school students according to the inquiry-based education principles and used in the classroom for teaching the thematic unit Water regime of plants, its application in teaching process and inclusion of inquiry-based education into plant physiology lessons at grammar school. A comparative survey which included 90 students was carried out in three first grade parallel classes. The level of students´knowledge was compared on a basis of the achievement test some students attended lessons including educational presentation completed with a worksheet, other students attended lessons providing the same topic in a way of frontal teaching and without the presentation. The goal of this research was to find out if inquiry-based education affects the level of acquired knowledge and if it leads to its permanent preservation. The results were statistically evaluated and clearly classified into tables and graphs.eng
dc.date.accepted2015-02-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBi-Ch/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠerá, Božena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam