Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTesař, Jiří
dc.contributor.authorBumba, Tomáš
dc.date.accessioned2021-12-08T09:39:24Z
dc.date.available2021-12-08T09:39:24Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-07-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32153
dc.description.abstractNáplní této diplomové práce je zjistit, jaké učebnice fyziky se používají na základních školách, komparovat učebnice z hlediska rozložení a pojetí učiva, didakticky rozebrat tematický celek síla v různých učebnicích od různých autorů a na základě výsledků komparovaných učebnic vytvořit vlastní pojetí výuky vybraného tematického celku a jeho efektivitu ověřit v praxi. Návrh učebnice je směřován jako nové, praktické pojetí výuky tematického celku síla. Učebnice je vymyšlena jako praktická pomůcka, kdy se některé pokusy provádí přímo s učebnicí, je zaměřena na nejvíce praktickou stránku probíraného tematu, využívající u žáků touhy poznávat a učit se. Efektivita byla ověřena na základní škole formou písemného didaktického testu, jeho porovnovnáním s výsledky paralelní třídy, která byla učena běžnou formou učebních metod a za použití běžných učebnic, a zaznamenáním ohlasů žáků, kteří s učebnicí mohli pracovat. Výsledky testu a ohlasy jsou zpracovány v závěru práce.cze
dc.format140 stran
dc.format140 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFyzikacze
dc.subjectučebnice fyzikycze
dc.subjectkomparace učebniccze
dc.subjectsílacze
dc.subjecttřecí sílacze
dc.subjectsklání a rozkládání silcze
dc.subjecttěžiště.cze
dc.subjectPhysicseng
dc.subjectphysics textbookeng
dc.subjectcomparison of textbookseng
dc.subjectforceeng
dc.subjectfriction forceeng
dc.subjectcomposition and resolution of forceseng
dc.subjectcenter of gravity.eng
dc.titleKomparace učebnic fyziky pro ZŠcze
dc.title.alternativeThe comparison of physics textbooks for basic schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag29504
dc.description.abstract-translatedThe goal of the theses is to determine, which physics textbooks are being used at primary schools, compare these textbooks and analyse the conception and the way various topics are elaborated. Another purpose of the theses is to didactically analyse the theme unit Force in textbooks from various authors and to create a new textbook based on the results and knowledge gained during the comparison. The effectiveness of the elaborated textbook was tested in practice. The textbook is designed as a new, practical conception for the tuition of the theme unit Force and should serve as a practical tool, which is even meant to be used for some of the experiments. It is focused on the most realistic aspect of the topic and works with the pupil´s desire to discover and learn new things. The effectiveness was tested didactically in a primary school class and compared with the results of another class, which used usual textbooks and was taught with usual teaching methods. The response of the pupils on the various methods was also of high importance. The results of the testing can be found at the end of the work.eng
dc.date.accepted2015-08-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineF-VTE/ZŠ navazujícícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBednář, Vít


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam