dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Nováková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:39:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:39:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32154 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku zařazení didaktických her do výuky fyziky na základních školách. Práce si klade za cíl vytvořit sadu didaktických her pro výuku fyziky na ZŠ.
V teoretická část je rozebrána teorie didaktických her, využití her ve výuce, zvýšení motivace u žáků. Dále teoretickou část tvoří rozbor vybraného tematického celku "Látky a tělesa".
Praktickou část tvoří sada vlastních didaktických her. Vytvořené didaktické hry mohou sloužit především k procvičování, opakování a upevňování probraného učiva a jsou navrženy tak, aby rozvíjely vybrané klíčové kompetence, podněcovaly přirozenou hravost a tvořivost žáků. Poskytují zpětnou vazbu o znalostech žáků. Je možné hry zařadit do výuky ve formě soutěží jednotlivců, dvojic nebo skupin žáků.
Ověření přínosu didaktických her bylo zjištěno pomocí vytvořených testů.
Vyhodnocení a výsledky těchto testů byly zpracovány v závěru této práce. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fyzika | cze |
dc.subject | didaktická hra | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | látky a tělesa | cze |
dc.subject | physics | eng |
dc.subject | didactic game | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | substances and bodies | eng |
dc.title | Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Didactic games and their inclusion to physics teaching at basic school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 29569 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is focused on the inclusion of educational games in teaching physics at the elementary schools. The work aims to create a set of educational games for teaching physics at the elementary school.
The theoretical part analyzes the theory of didactic games and use of games in education, increasing motivation among pupils. Further the theoretical part consists of an analysis of the selected thematic unit "substances and bodies".
The practical part consists of a set of my own didactic games. Created didactic games can serve mainly for practicing, repetition and consolidation of curriculum and are designed to develop the selected key competencies to stimulate the innate playfulness and creativity of students. They also provide feedback on students' knowledge. It is possible to include games into the teaching in the form of competitions of individuals, couples or groups of pupils.
Didactic games' benefits were verified in tests. Evaluation and results of these tests are elaborated at the end of this work. | eng |
dc.date.accepted | 2015-02-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-TchV/ZŠ navazující-komb. | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |