Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRohrauer, Leona
dc.contributor.authorŽemličková, Radka
dc.date.accessioned2021-12-08T09:39:25Z
dc.date.available2021-12-08T09:39:25Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-01-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32157
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na kolokace, tj. opakovaně se vyskytující kombinace slov. Hlavní důraz je položen na lexikálních kolokacích, které jsou vytvářeny českými studenty anglického jazyka chybně. Teoretická část se zakládá na popisu kolokací jako lexikálního jevu a klasifikací kolokací. V teoretické části je také stručně zmíněn přístup k problematice výuky kolokací ve školách. V praktické části je zkoumáno 200 kolokací nasbíraných z esejí studentů anglického jazyka. Vzorky jsou analyzovány a popsány vzhledem k typu restrikce, semantické transparence a slovního druhu. U chybně utvořených kolokací je zmíněna možná příčina nesprávného vytvoření dané kolokace a je uvedena správná kombinace nebo nejpodobnější ekvivalent. Výsledky jsou prezentovány v tabulkách.cze
dc.format81 s. (135 608 znaků)
dc.format81 s. (135 608 znaků)
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkolokacecze
dc.subjectchybycze
dc.subjectlexikální kolokacecze
dc.subjectsemantická transparencecze
dc.subjectrestrikcecze
dc.subjectcollocationeng
dc.subjecterroreng
dc.subjectlexical collocationseng
dc.subjectsemantic transparencyeng
dc.subjectrestrictioneng
dc.titleLexical Collocation Errors in English Produced by Czech Learners of Englishcze
dc.title.alternativeLexical Collocation Errors in English Produced by Czech Learners of Englisheng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag31065
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is focused on collocations, i.e. repeatedly occurring combinations of lexical items. Main emphasis is put on lexical collocations produced incorrectly by Czech learners of English. The theoretical part of the thesis deals with various definitions describing this lexical phenomenon and with classification of collocations. A brief mention of the attitude to teaching collocations at schools is made, too. In the practical part, 200 collocations gathered from essays written by L2 learners of Czech secondary grammar schools are analysed as for a type of a restriction, semantic transparency and a part of speech. With erroneously produced collocation, an attempt to explain the cause leading to error is made and the correct combination or its closest equivalent is adduced. The results are presented in tables.eng
dc.date.accepted2015-02-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam