Vermittlung der Grammatik im DaF-Unterricht an der Grundschule. Am Beispiel substantivischer Flexion
Abstrakt
Tato práce je zaměřena na zprostředkování gramatiky ve výuce německého jazyka na základních školách, přičemž hlavní pozornost je věnována skloňování podstatných jmen. Pro porovnávání jsem si vybrala dvě zcela odlišně koncipované učebnice. Jelikož se stále na poměrně mnoha základních školách vyučuje podle učebnice "Heute haben wir Deutsch", rozhodla jsem se tuto učebnici konfrontovat s její modernější nástupkyní "Deutsch mit Max"a zjistit, zda se pojetí moderních učebnic liší od těch starších pouze graficky, tzn. ilustracemi a tématy, které odpovídají věku žáků, nebo i s ohledem na gramatiku (jiný výběr, progrese a množství probraných gramatických struktur), a tedy jsou tyto učebnice vhodnější pro současnou výuku německého jazyka. Následně jsou výsledky této práce porovnány s názory žáků, kteří se podle těchto učebnic učí.