dc.contributor.advisor | Nohavová, Alena | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:39:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:39:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32194 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá životní a pracovní spokojeností učitelů středních škol. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů životní, ale i pracovní spokojenosti. Popisuje jejich definice, dimenze a determinanty, které mají na životní a pracovní spokojenost vliv. Dále se zaměřuje na charakteristiku učitelské profese, osobnost pedagoga a jeho typologii. Dále hovoří o požadavcích, které jsou na učitelskou profesi kladeny a rizicích, které učitelům hrozí.
Praktická část je koncipována jako výzkum životní a pracovní spokojenosti pomocí standardizovaného Dotazníku životní spokojenosti J. Fahrenberga et al.(2001). Cílem práce je zjistit, v jaké míře jsou učitelé na středních školách spokojeni nejen se svou prací, ale i se svým životem, protože obojí je pro jejich práci velmi důležité a motivující. | cze |
dc.format | 74 s. (138 107 znaků) | |
dc.format | 74 s. (138 107 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | životní spokojenost | cze |
dc.subject | pracovní spokojenost | cze |
dc.subject | Dotazník životní spokojenosti | cze |
dc.subject | učitelská profese | cze |
dc.subject | life satisfaction | eng |
dc.subject | job satisfaction | eng |
dc.subject | Life satisfaction questionnaire | eng |
dc.subject | teaching profession | eng |
dc.title | Vnímání životní a pracovní spokojenosti u učitelů středních škol | cze |
dc.title.alternative | Perception of life and job satisfaction among secondary school teachers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 31555 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with life and job satisfaction of the teachers at secondary schools. The theoretical part focuses on the definitions of life and job satisfaction. It describes their definitions, dimensions and determinants affecting life and job satisfaction. It also reports the characteristics of the teaching profession, the teacher´s personality and his/her typology. The thesis refers about the demands that are placed on their position, then about the risks that threaten.
The practical part is conceived as a research of life and job satisfaction using a standardized questionnaire of life satisfaction by J. Fahrenberg et al.(2001). The main task of this thesis is to measure or find out how much are the secondary school teachers satisfied not only in their jobs but also within their lives. These points are very important and motivating. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | PSYCHn-VKZn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |