• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zkušenosti ergoterapeutů s výsledky terapie (a dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ)

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.084Mb)
    Posudek vedoucího práce (267.0Kb)
    Posudek oponenta práce (409.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (169.3Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Bartošová, Dana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    V teoretické části diplomové práce je vysvětlen termín ergoterapie, práce ergoterapeuta, možnosti jeho působení a vliv ergoterapie na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je zjistit zkušenosti ergoterapeutů s výsledky jejich terapie a vysvětlit dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s náplní práce ergoterapeuta a naznačuje důležitost této terapie. Pro výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní šetření. Ve výzkumné části byly prováděny rozhovory s jednotlivými profesionálními ergoterapeutkami, zaměřené především na výsledky jejich terapie. Dále zde byly zpracovány čtyři případové studie orientované na děti mladšího školního věku, ve kterých je propojena ergoterapie a její vliv na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Součástí těchto případových studií jsou také rozhovory s ergoterapeutkami, pedagogy i matkami. Na základě získaných výsledků lze ergoterapii chápat jako velice prospěšnou terapii, která rozhodně vliv na školní výsledky žáků na 1. stupni má. Pokroky jsou znatelné zejména v oblasti jemné motoriky, která je během terapií trénována, a její pravidelné procvičování zlepšuje školní dovednosti žáků, jako je především psaní, kreslení, malování a stříhání. Ergoterapie pomáhá klientům zlepšit vykonávání činností, které jsou pro ně problematické, a měla by se stát nedílnou součástí péče o tělesně či mentálně postižené děti a přispět tak k jejich celkově lepšímu prospívání ve škole.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32200
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV