dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Vokurková, Vlasta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:39:54Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:39:54Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32221 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce jsou Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována rozvoji myšlení žáků, teorii učení, se zaměřením na konstruktivismus a objasnění klíčových pojmů: technické myšlení, technická gramotnost, tvořivost, a technická tvořivost. Dále se zabývá současným pojetím technicky zaměřených předmětů v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vyučovací formou exkurze a možnými aktivizujícími metodami výuky, které lze při exkurzi uplatnit.
Praktická část práce obsahuje soubor patnácti návrhů exkurzí s navazujícími vyučovacími celky. Ověření efektivity a funkčnosti návrhů byli použity dotazníky, určené učitelům prvního stupně ZŠ. Dále byly dva návrhy zrealizovány ve 3. třídě základní školy. | cze |
dc.format | 113 s. | |
dc.format | 113 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Technická gramotnost | cze |
dc.subject | technické myšlení | cze |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | technická tvořivost | cze |
dc.subject | konstruktivismus | cze |
dc.subject | aktivní myšlení | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | aktivizující výukové metody | cze |
dc.subject | pracovní činnosti | cze |
dc.subject | Technical creativity | eng |
dc.subject | technical thinking | eng |
dc.subject | creativity | eng |
dc.subject | constructivism | eng |
dc.subject | active thinking | eng |
dc.subject | excursions | eng |
dc.subject | activating teaching methods | eng |
dc.subject | practical activities | eng |
dc.title | Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Ideas for Excursions in the Practical Activities Subject in Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 35869 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis focuses on excursions in the subject for Practical Activities in Primary School and presents a number of possible destinations. The theoretical part focuses on the developement of independant thinking in pupils, theory of teaching with a focus on constructivism and the explanation of key terms: technical thinking, technical skills, creativity in general, and technical creativity. Further, the current modus operandi of subjects focussed on technical developement in the Framework Educational Programme for Elementary Education, using excursions as a form of teaching and including activating methods aplicable in excursions, is described.
The pracital part presents fifteen possible excursions with follow-up lessons. The efficacy and functionality of these was tested using questionaires filled out by practitioning teachers in elementary education. Additionally, two of the presented excursions were realized in third grade classes. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výtvarná výchova pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Adámek, Petr | |