Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRoučová, Eva
dc.contributor.authorVokurková, Vlasta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:39:54Z
dc.date.available2021-12-08T09:39:54Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32221
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována rozvoji myšlení žáků, teorii učení, se zaměřením na konstruktivismus a objasnění klíčových pojmů: technické myšlení, technická gramotnost, tvořivost, a technická tvořivost. Dále se zabývá současným pojetím technicky zaměřených předmětů v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vyučovací formou exkurze a možnými aktivizujícími metodami výuky, které lze při exkurzi uplatnit. Praktická část práce obsahuje soubor patnácti návrhů exkurzí s navazujícími vyučovacími celky. Ověření efektivity a funkčnosti návrhů byli použity dotazníky, určené učitelům prvního stupně ZŠ. Dále byly dva návrhy zrealizovány ve 3. třídě základní školy.cze
dc.format113 s.
dc.format113 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectTechnická gramotnostcze
dc.subjecttechnické myšlenícze
dc.subjecttvořivostcze
dc.subjecttechnická tvořivostcze
dc.subjectkonstruktivismuscze
dc.subjectaktivní myšlenícze
dc.subjectexkurzecze
dc.subjectaktivizující výukové metodycze
dc.subjectpracovní činnosticze
dc.subjectTechnical creativityeng
dc.subjecttechnical thinkingeng
dc.subjectcreativityeng
dc.subjectconstructivismeng
dc.subjectactive thinkingeng
dc.subjectexcursionseng
dc.subjectactivating teaching methodseng
dc.subjectpractical activitieseng
dc.titleNáměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeIdeas for Excursions in the Practical Activities Subject in Primary Schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag35869
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on excursions in the subject for Practical Activities in Primary School and presents a number of possible destinations. The theoretical part focuses on the developement of independant thinking in pupils, theory of teaching with a focus on constructivism and the explanation of key terms: technical thinking, technical skills, creativity in general, and technical creativity. Further, the current modus operandi of subjects focussed on technical developement in the Framework Educational Programme for Elementary Education, using excursions as a form of teaching and including activating methods aplicable in excursions, is described. The pracital part presents fifteen possible excursions with follow-up lessons. The efficacy and functionality of these was tested using questionaires filled out by practitioning teachers in elementary education. Additionally, two of the presented excursions were realized in third grade classes.eng
dc.date.accepted2015-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýtvarná výchova pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAdámek, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam