Vysokoškolské studium oboru Učitelství 1. stupně ZŠ z pohledu studenta prezenčního studia
Abstrakt
Učitel 1. stupně základní školy se stává velmi důležitou osobností v průběhu školní docházky každého žáka. Proto musí, na rozdíl od oborových učitelů, projít daleko větším množstvím předmětů z různých odvětví, protože se přepokládá jeho všestranný rozhled a profesionalita. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje přípravě učitele na jeho profesi, a to nejen v České republice, ale i v zahraničí. Dále obsahuje kapitoly týkající se osobnosti učitele a klíčových kompetencí. Praktická část prezentuje výsledky smíšeného výzkumu realizovaného u studentů prvního a pátého ročníku. Pro výzkumné šetření byla použita metoda rozhovoru a dotazníku. Cílem diplomové práce a výzkumného šetření je jednak nastínit představy a očekávání studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, ale také to, jak na obor nahlíží studenti ročníku posledního, tedy pátého. Současně s tímto cílem se nabízí ještě srovnání těchto výsledků s výsledky diplomové práce Hany Reifové, která se zabývá podobnou otázkou z pohledu učitele začínajícího.