dc.contributor.advisor | Karvánková, Petra | |
dc.contributor.author | Jeřábková, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:40:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:40:43Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32282 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává jak o teoretické rovině nového trendu ve vyučování, a to o badatelsky orientovaném, tak obsahuje praktickou část užitečnou zejména pro učitele zeměpisu na druhém stupni základních škol. Badatelsky orientované vyučování si klade za cíl zefektivnit výuku přírodních věd na základních školách a vzbudit tak v žácích zájem o jejich studium a zainteresování. Vzhledem k tomu, že fyzický zeměpis má mnoho pod-složek, byly pro tuto práci vymezeny tři základní kategorie a to, hydrologie, meteorologie a klimatologie, kartografie a geografické informační systémy. V teoretické části se pojednává o chápání a vykládání termínu badatelsky orientovaného vyučování, jeho uplatňování ve světových vzdělávacích systémech a začleňování do českého vzdělávacího systému. Na základě prostudovaných materiálů byl vytvořen "Soubor návrhů cvičení na badatelsky orientované vyučování v hodinách zeměpisu pro druhý stupeň základní školy". Praktické portfolio obsahuje jak metodické listy pro učitele, tak pracovní listy pro badatele. Vybraná cvičení byla otestovaná v praxi a jsou zhodnocena v závěru celé diplomové práce. | cze |
dc.format | 117 | |
dc.format | 117 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování | cze |
dc.subject | základní vzdělávání | cze |
dc.subject | praktické portfolio | cze |
dc.subject | inquiry based teaching/ learning | eng |
dc.subject | primary education | eng |
dc.subject | practical projects | eng |
dc.title | Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu | cze |
dc.title.alternative | Inquiry based teaching/ learning in physical geography | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36206 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with both theoretical part of the new trend in education, it is meant inquiry based teaching/ learning, and practical part which is useful mainly for geography teachers on the 2nd stage of primary schools. Inquiry based teaching has the aim in increasing the efficiency of the science subjects education on primary schools and getting pupils interested in study and interests. In view of the fact that the physical geography has many under parts, there were chosen three main categories for this work: hydrology, meteorology and climate, cartography and geographical informational system. In the theoretical part there is dealt with a definition of a term inquiry based teaching and learning, its using in the world educational systems and its integration into Czech educational system. On the grounds of the studied materials it was made "A set of projects for inquiry based teaching in geographical lessons on the 2nd stage of primary school. This practical portfolio includes both methodical sheets for teachers and worksheets for an explorer. Chosen projects were tested in practice and they are evaluated in the final part of the whole of the diploma thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rypl, Jiří | |