Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepka, Emil
dc.contributor.authorVolková, Andrea
dc.date.accessioned2021-12-08T09:40:54Z
dc.date.available2021-12-08T09:40:54Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32294
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zmonitorovat informovanost pedagogické obce o problematice syndromu CAN a schopnost a ochotu pedagogů, takovou situaci řešit. Teoretická část byla zaměřena na charakteristiku syndromu CAN, jeho forem, projevů a příčin. Část byla věnována také legislativě a prevenci. Výzkumu se zúčastnilo celkem 148 pedagogů a pedagožek mateřských a základních škol Jihočeského kraje a Vysočiny. Pro výzkum byly stanoveny čtyři hypotézy, tři z nich: Pedagogická obec přiznává, že by se měla zlepšit dostupnost informací o syndromu CAN, Pokud by se pedagogové o případu násilí, zanedbávání nebo zneužívání dítěte dozvěděli, byli by ochotni tuto situaci řešit a Pedagogové si nejsou zcela jisti, že by dokázali příznaky syndromu CAN rozeznat, byly potvrzeny. Hypotéza: Pedagogové vědí, jak řešit situaci, kdy je odhaleno násilí, zanedbání nebo zneužívání dítěte byla zamítnuta, podle výzkumu si pedagogové nejsou jisti, nebo vůbec neví, jak řešit situaci, kdy se setkají s týraným, zanedbávaným nebo zneužívaným dítětem. Data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.cze
dc.format84 s. (124 410 znaků)
dc.format84 s. (124 410 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectOhrožené dítěcze
dc.subjectSyndrom CANcze
dc.subjectzneužívánícze
dc.subjectzanedbávánícze
dc.subjecttýránícze
dc.subjectškolacze
dc.subjectpedagogcze
dc.subjectzákon.cze
dc.subjectVulnerable childeng
dc.subjectsyndrome CANeng
dc.subjectabuseeng
dc.subjectneglecteng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectteachereng
dc.subjectlaw.eng
dc.titleRole pedagoga v problematice CANcze
dc.title.alternativeThe role of the teacher in the issue of CANeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36294
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to monitor the school community's awareness about the issue Syndrome CAN and the ability and willingness of teachers to solve such situations. The theoretical part was focused on the characteristics of the CAN syndrome, its forms, manifestations and causes. This part was also given to the legislation and prevention. The research was attended by a total of 148 teachers of kindergartens and elementary schools situated in South Bohemia and Highland. Four hypotheses were defined for the research purposes, three of them: 1/"the educational community admits that the availability of information about the syndrome CAN should be improved",2/"if the teachers knew about incidents of violence, neglect or abuse of a child they would be willing to solve this situation and not 3/"the teachers are not fully confident that they could recognize the symptoms of the syndrome CAN", were confirmed. The hypothesis that the teachers know how to deal with the situation when the violence, neglect or child abuse is revealed wasn´t confirmed. According to the research the teachers are not convinced or do not know how to deal with the situation when they are confronted with abused or neglected child. The data were statistically processed and evaluated.eng
dc.date.accepted2015-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMoučková, Pavlína


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam