Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepka, Emil
dc.contributor.authorGlückseligová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T09:41:09Z
dc.date.available2021-12-08T09:41:09Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32308
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá hygienické návyky dětí mladšího školního věku na malotřídních školách. Zabývá se problémem, do jaké míry děti dodržují zásady zdravého životního stylu v běžném životě především v oblasti pohybové aktivity, spánku, organizace denního režimu a míry psychické zátěže. Teoretická část shrnuje poznatky o charakteristice období mladšího školního věku a jeho vývoji v kontextu tělesném, psychickém a sociálním. Další kapitoly se zaměřují na hygienické návyky, psychohygienu, spánek a jeho poruchy. Pozornost je také věnována pohybové aktivitě, výživě a jejich vztahem ke zdraví. Výzkumná část přináší aktuální výsledky z dotazníkového šetření, ke kterému byly použity: Standardizovaný dotazník Řehulka (1987), Časový snímek dne (Mužík, Bártová, 2010) a registrace pohybové aktivity pomocí krokoměru. Jedná se o kvalitativní a kvantitativní výzkum, kterému bylo podrobeno 78 dětí ze čtyř vybraných malotřídních škol. Výsledky ukazují, že nebyly zjištěny znepokojivé nedostatky v naplnění uvedených aspektů zdravého životního stylu.cze
dc.format94
dc.format94
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjecthygienacze
dc.subjectpsychohygienacze
dc.subjectspánekcze
dc.subjectpohybcze
dc.subjectvýživacze
dc.subjectprimary school ageeng
dc.subjecthygieneeng
dc.subjectmental hygieneeng
dc.subjectsleepeng
dc.subjectexerciseeng
dc.subjectnutritioneng
dc.titleHygienické návyky dětí mladšího školního věku na malotřídních školáchcze
dc.title.alternativeHygiene habits of children of primary school ageeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag39257
dc.description.abstract-translatedThis thesis examines the health habits of the primary school children at smallclass schools. It deals with the problem to which extent children follow the principles of a healthy lifestyle in everyday life, especially in the area of physical activity, sleep, organization of daily routine and extent of mental strain. The theoretical part summarizes knowledge of the characteristics of younger school age period and its development in the physical, mental and social context. Other chapters focus on the hygiene habits, mental hygiene, sleep and its disorders. Attention is also paid to the nophysical activity, nutrition, and their relationship to health. The research part presents the current results of the survey, to which there were used: A standardized questionnaire Řehulka (1987), Timetable of the day (Mužík, Bártová, 2010) and registration of physical activity with using a pedometer. This is a qualitative and quantitative research, which 78 children from four selected smallclass schools have been subjected to. The results show that there were not alarming deficiencies in fulfilling the above aspects of a healthy lifestyle.eng
dc.date.accepted2015-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSchuster, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam