dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Böhmová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:41:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:41:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32313 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu.
V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon. | cze |
dc.format | 122 | |
dc.format | 122 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | odlišné komunikační schopnosti | cze |
dc.subject | narušená a omezená komunikační schopnost | cze |
dc.subject | logopedie | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | communications | eng |
dc.subject | different communication skills | eng |
dc.subject | the disturbed and limited communication ability | eng |
dc.subject | logopedics | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.title | Vliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve škole | cze |
dc.title.alternative | Influence of different communication skills to student performance in school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 39649 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis focuses on different communication skills of elementary school children. Fundamental concepts refer to communication disorders; the disturbed and limited communication ability. The theoretical resource defines the communication from different points of view, namely, how the other branches of science (sociology, linguistics, pedagogy and logopedics) deal with the term of communication. Furthermore, the concept of the disturbed and limited communication abilities are closely specified in this part. The conclusion of the theoretical part includes characteristics of Framework Education Programme for Elementary Education, considered to be a pillar of the Czech education system, and its main goals in terms of fulfilling the key competencies in relation to the integration of learners with special educational needs into a mainstream class.
The practical analysis was conducted on the basis of survey questionnaire. The collected data from the pedagogical staff members reflect their experinence with the issue of different communicaton skills. The aim is to describe the relationship between teachers and a pupils with the disturbed or limited communication ability and how they are perceived. In addition, it particularly investigates which language and communication difficulties occur and if they have an impact on learners' achievement. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havlisová, Helena | |