Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJandová, Renata
dc.contributor.authorBöhmová, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-08T09:41:14Z
dc.date.available2021-12-08T09:41:14Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32313
dc.description.abstractPráce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu. V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon.cze
dc.format122
dc.format122
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectodlišné komunikační schopnosticze
dc.subjectnarušená a omezená komunikační schopnostcze
dc.subjectlogopediecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectcommunicationseng
dc.subjectdifferent communication skillseng
dc.subjectthe disturbed and limited communication abilityeng
dc.subjectlogopedicseng
dc.subjectintegrationeng
dc.titleVliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve školecze
dc.title.alternativeInfluence of different communication skills to student performance in schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag39649
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on different communication skills of elementary school children. Fundamental concepts refer to communication disorders; the disturbed and limited communication ability. The theoretical resource defines the communication from different points of view, namely, how the other branches of science (sociology, linguistics, pedagogy and logopedics) deal with the term of communication. Furthermore, the concept of the disturbed and limited communication abilities are closely specified in this part. The conclusion of the theoretical part includes characteristics of Framework Education Programme for Elementary Education, considered to be a pillar of the Czech education system, and its main goals in terms of fulfilling the key competencies in relation to the integration of learners with special educational needs into a mainstream class. The practical analysis was conducted on the basis of survey questionnaire. The collected data from the pedagogical staff members reflect their experinence with the issue of different communicaton skills. The aim is to describe the relationship between teachers and a pupils with the disturbed or limited communication ability and how they are perceived. In addition, it particularly investigates which language and communication difficulties occur and if they have an impact on learners' achievement.eng
dc.date.accepted2015-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam