Stres a hodnocení
Abstrakt
Diplomová práce "Stres a hodnocení" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je porovnat výskyt stresu u žáků na druhém stupni základních škol při různých formách hodnocení.
V části teoretické je rozebrán pojem stres, jeho druhy a související termíny. Zabývá se projevy stresu, příčinami vzniku a možnostmi zvládání stresu. Oddíl teoretické části je také věnován vývojovému období pubescenta. Další část se zaobírá teoretickým objasněním obsahu školního hodnocení a jeho formami (známkování a slovní hodnocení). Opomenuty též nejsou jednotlivé funkce hodnocení.
Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci dvou základních škol. Je stanoven cíl a jednotlivé předpoklady výzkumu. Výsledky výzkumu jsou doplněny zhodnocením předem stanovených předpokladů, přehlednými tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o míře stresu vzhledem ke zvolené formě hodnocení.