• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Možnosti a meze využití školní webové stránky žáky a učiteli na základní škole.

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (15.87Mb)
    Posudek oponenta práce (4.478Mb)
    Průběh obhajoby práce (300.3Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Nádvorník, Václav
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou webových stránek základních škol a možnostmi jejich využívání žáky a učiteli. Webové stránky se v posledních letech staly zcela běžným komunikačním kanálem a vzdělávací platformou. Stanovení mezí a možností jejich využití v rámci vzdělávání na základní škole je cílem této práce. Práce je rozdělena do 3 základních kapitol a celkem má 4 přílohy. Úvodní kapitola seznamuje s cíli a pojetím práce. V části věnované současnému stavu problematiky je popsán vývoj využívání internetu dětmi a to jak v České republice, tak i v dalších zemích. V kapitole jsou zpracována a diskutována statistická data z šetření Českého statistického úřadu a z projektu Národního ústavu ve vzdělávání Škola21, kde se o způsobu využívání školní webové stránky vyjadřovali v rámci sebehodnocení vedoucí pracovníci škol. Je zde uvedeno rozdělení cílových skupin uživatelů školní webové stránky, v krátkém přehledu ukázka vývoje školní webové stránky za posledních 10 let a popis částí, které v některých případech obsahuje. Zvláštní část je věnována hodnotícím nástrojům školní webové stránky a dalších zdrojů, ze kterých lze stanovit kritéria kvalitní školní webové stránky a tím i její možnosti a meze. V druhé kapitole (která je hlavní částí práce), výzkumu, jak žáci a učitelé používají školní webovou stránku a internet obecně, jsou uvedeny základní výzkumné otázky, na které byly hledány odpovědi. Hlavní výzkumnou otázkou, která je posléze rozdělena na dílčí otázky, je ?Jak žáci a pedagogičtí pracovníci využívají internet a školní webovou stránku?" Základním nástrojem pro získávání odpovědí byly dotazníky, které byly upraveny na základě předvýzkumu a získávaly odpovědi od žáků i učitelů na otázky, které se týkaly využívání školní webové stránky. Odpovědi z dotazníků jsou podrobně statisticky zpracovány a výsledky porovnávány pomocí třídění prvního i druhého stupně. Jsou zde porovnávány způsoby práce žáků a učitelů a hledány souvislosti, které mohou určit možnosti školní webové stránky. Dále se odpovědi porovnávaly podle místa školy respondentů, četnosti návštěv školní webové stránky, přístupu k internetu a dalších kritérií. Výsledky tohoto šetření byly poté diskutovány v rámci rozhovorů se skupinami žáků a učitelů, které byly zaměřeny na zjišťování příčin odpovědí respondentů. Práce shrnuje výsledky výzkumu a dává je do souvislosti s dříve publikovanými pracemi. Na těchto základech je poté ve třetí kapitole definován a zdůvodněn doporučený obsah školní webové stránky a tím nastaveny základní meze a možnosti jejího využití. Na základě zjištěných informací z přehledu současného studia problematiky a na základě vyhodnocení dotazníkového šetření byl v práci navržen hodnotící nástroj školní webové stránky, který ve své podstatě může dát odpověď na otázku, jak jsou využívány možnosti školní webové stránky. Postup tvorby a výpočtové algoritmy hodnotícího nástroje jsou popsány ve výzkumné části. Rovněž jsou zde uvedeny výsledky jeho odzkoušení na dvou základních školách v České republice.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32336
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV