dc.contributor.author | Semerádová, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:42:04Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:42:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32338 | |
dc.description.abstract | Disertační práce je věnována didaktickým situacím, ve kterých se v mateřské škole vytvářejí a zpřesňují matematické pojmy. Zabývá se propojením dvou témat, která souvisejí s průběhem institucionálního předškolního vzdělávání v matematice, a to: Mají
v prostředí mateřské školy děti příležitost k objevování matematických pojmů? Jakou charakteristiku mají didaktické situace, ve kterých se to děje?
Disertační práce je organizována podle schématu "teorie - metodologie - empirická zjištění". Předkládaný výzkum je realizován jako kvalitativní, datový materiál představují písemné narativy, zvolené analytické postupy spadají do rámce metody zakotvené teorie.
V hlavním výzkumném šetření se podařilo nejen porovnat jednotlivé příběhy učitelek mateřských škol a identifikovat různá jednání učitelek a typy didaktických situací, ale také zjistit podobu matematické didaktické situace v prostředí mateřské školy. | cze |
dc.format | 168; přílohy 58 s. | |
dc.format | 168; přílohy 58 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní edukace | cze |
dc.subject | matematické předpojmy | cze |
dc.subject | konstruktivistické přístupy | cze |
dc.subject | teorie didaktických situací | cze |
dc.subject | metoda zakotvené teorie | cze |
dc.subject | Pre-school education | eng |
dc.subject | mathematical pre-concepts | eng |
dc.subject | constructive approaches | eng |
dc.subject | Theory
of didactical situations | eng |
dc.subject | Gounded Theory Method | eng |
dc.title | Didaktické situace při vytváření matematických pojmů v předškolní edukaci | cze |
dc.title.alternative | Didactical situations in construction of mathematical concept in preschool education | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 44000 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation explored didactical situations, in which mathematical concepts in nursery schools are created and specified. It discusses the link between two issues related to institutional pre-school mathematics education. These are: Do children in nursery schools have opportunity to discover mathematical concepts? What is characteristic for didactical situations, in which it happens?
Dissertation is organised according to a scheme "theory-methodology-empirical findings". Presented research is realized as qualitative, data material is formed by written narratives, chosen analytical procedures belong to the framework grounded theory method.
In the main research I managed not only to compare individual narrations of teachers from nursery schools and identify various teachers´ actions, practises and types of didactical situations, but also to find the form of the mathematical didactical situation in the environment of nursery schools. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Teorie vzdělávání v matematice | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |