Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorSemerádová, Soňa
dc.date.accessioned2021-12-08T09:42:04Z
dc.date.available2021-12-08T09:42:04Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32338
dc.description.abstractDisertační práce je věnována didaktickým situacím, ve kterých se v mateřské škole vytvářejí a zpřesňují matematické pojmy. Zabývá se propojením dvou témat, která souvisejí s průběhem institucionálního předškolního vzdělávání v matematice, a to: Mají v prostředí mateřské školy děti příležitost k objevování matematických pojmů? Jakou charakteristiku mají didaktické situace, ve kterých se to děje? Disertační práce je organizována podle schématu "teorie - metodologie - empirická zjištění". Předkládaný výzkum je realizován jako kvalitativní, datový materiál představují písemné narativy, zvolené analytické postupy spadají do rámce metody zakotvené teorie. V hlavním výzkumném šetření se podařilo nejen porovnat jednotlivé příběhy učitelek mateřských škol a identifikovat různá jednání učitelek a typy didaktických situací, ale také zjistit podobu matematické didaktické situace v prostředí mateřské školy.cze
dc.format168; přílohy 58 s.
dc.format168; přílohy 58 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní edukacecze
dc.subjectmatematické předpojmycze
dc.subjectkonstruktivistické přístupycze
dc.subjectteorie didaktických situacícze
dc.subjectmetoda zakotvené teoriecze
dc.subjectPre-school educationeng
dc.subjectmathematical pre-conceptseng
dc.subjectconstructive approacheseng
dc.subjectTheory of didactical situationseng
dc.subjectGounded Theory Methodeng
dc.titleDidaktické situace při vytváření matematických pojmů v předškolní edukacicze
dc.title.alternativeDidactical situations in construction of mathematical concept in preschool educationeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag44000
dc.description.abstract-translatedThe dissertation explored didactical situations, in which mathematical concepts in nursery schools are created and specified. It discusses the link between two issues related to institutional pre-school mathematics education. These are: Do children in nursery schools have opportunity to discover mathematical concepts? What is characteristic for didactical situations, in which it happens? Dissertation is organised according to a scheme "theory-methodology-empirical findings". Presented research is realized as qualitative, data material is formed by written narratives, chosen analytical procedures belong to the framework grounded theory method. In the main research I managed not only to compare individual narrations of teachers from nursery schools and identify various teachers´ actions, practises and types of didactical situations, but also to find the form of the mathematical didactical situation in the environment of nursery schools.eng
dc.date.accepted2015-08-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineTeorie vzdělávání v matematicecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam