Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování
Abstrakt
Bakalářská práce Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve
vyučování se zabývá postojem studentů středních odborných škol k hodnocení ve
vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části je charakterizován proces hodnocení, dále se zde věnujeme
pojmu školní hodnocení funkcím, formám a také metodám, které jsou používány.
Pozornost je věnována také aktuálnímu problému - tedy využití klasifikace a slovní
hodnocení. Charakterizujeme oba způsoby a také zmiňujeme, jaké jsou jejich přednosti,
ale i naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující.
Praktická část je tvořena výzkumem, který se snaží vyšetřit, jaké jsou názory
studentů středních škol na úlohu hodnocení ve vyučovacím procesu. Jako výzkumná
metoda byl zvolen dotazník, protože je považován za objektivní, racionální, je možné
jej snadno vyhodnotit a především poskytuje dobrou možnost srovnávání. Odpovědi
studentů jsou zpracovány v grafech, které jsou náležitě okomentovány. Na základě
získaných informací je možné vyvodit, jak je současný systém hodnocení studenty
reflektován a zda je funkční.