Názory učitelek mateřských škol na integraci postižených dětí do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností
Abstrakt
Tématem bakalářské práce jsou názory učitelek mateřských škol na integraci postižených jedinců do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností. Dále je zaměřena na připravenost učitelek na integrování těchto dětí, a na to, zdali hraje roli při jejich rozhodování o integraci také typ postižení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jestli učitelky, které již mají zkušenosti s integrací, budou mít na tuto problematiku jiný názor, než učitelky, které ještě zkušenosti s integrováním postižených dětí do tříd běžného typu nemají. V teoretické části je tak vysvětlen pojem integrace, popsána tvorba individuálního vzdělávacího programu a zpracovány jednotlivé disciplíny speciální pedagogiky. Co se týče praktické části, výzkumné šetření bylo realizováno jak pomocí metody kvalitativní pomocí rozhovorů, tak i kvantitativní - dotazníky. Kvalitativní metoda byla použita jako předvýzkum, a podle odpovědí respondentek byl pak vypracován materiál pro metodu kvantitativní, který byl předložen 105 respondentům.