Využití pohybových činností v integrovaném předškolním vzdělávání
Abstrakt
Tato práce se zabývá integrováním pohybových aktivit do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV. V teoretické části je vymezen význam pohybu v předškolním věku a důsledky pramenící z nedostatku pohybu. Následuje zmapování současného předškolního vzdělávání, jeho cíle a specifika, sloužící jako východisko pro uplatnění pohybových aktivit. Charakterizováno je i integrované vzdělávání, integrované bloky a zásady jejich tvorby v třídním vzdělávacím programu. Praktická část je věnována sestavením pohybových aktivit v integrovaných tematických celcích v souladu dílčími cíli a očekávanými výstupy RVP PV. Tyto aktivity jsou průběžně vyhodnocovány dle evaluačních kriterií. Závěrečné shrnutí hodnotí zrealizované pohybové aktivity z hlediska naplňování očekávaných výstupů ve všech oblastech vzdělávání.