Rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek
Abstrakt
Práce se zabývá otázkou rozvoje křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek. Nejprve definuje a popisuje křesťanskou spiritualitu, morální teologii a křesťanské morální ctnosti, přednostně ctnosti Kardinální a Božské. Také popisuje neřest a sedm smrtelných hříchů. Poté charakterizuje stádium dětí mladšího školního věku včetně morálních schopností a náboženské zralosti. V poslední kapitole práce definuje a charakterizuje pohádku, zabývá se jejím významem pro rozvoj dětí, včetně hlediska morální hodnoty pohádky a jejího náboženského obsahu. Sleduje a popisuje křesťanské morální ctnosti v pohádkách a odpovídá na otázku po cíli práce, kdy shledává pohádky vhodným prostředkem pro rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku pro jejich způsob, jakým předávají základní morální hodnoty včetně křesťanských morálních ctností.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Proces morálního rozhodování v lékařské profesi
Kožnarová, Klára (Jihočeská univerzita, 2020)Bakalářská práce se soustředí na proces rozhodování lékařů v morálně dilematických situacích. Teoretická část se zabývá principy lékařské etiky, definováním pojmů morální dilema a morální integrita, dále se věnuje dosavadním ... -
Morální distres učitelů psychologie na středních školách
Lencová, Petra (Jihočeská univerzita, 2022)Diplomová práce se zabývá morálním distresem učitelů psychologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, a to praktickou a teoretickou část. Teoretická část je věnována definici pojmů etika, morálka, stres, ... -
Obraz morální autority a zkušenost dětského hrdiny v moderní anglické fantastické próze pro děti
Mrzenová, Petra (Jihočeská univerzita, 2011)Diplomová práce se zabývá moderní anglickou fantastickou prózou pro děti a mládež a její úlohou v etickém kontextu a morálním poselství. První část je obecným úvodem do problematiky zkušenosti dětského hrdiny, jeho prožívání ...