Mateřská škola v systému ucelené rehabilitace
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá provázaností složek v systému ucelené rehabilitace v České republice s důrazem na složku výchovně vzdělávací. Zaměřuje se na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání dětí s mentální retardací. Cílem práce je porovnání, co si pod pojmem ucelená rehabilitace představují učitelky, a co naopak matky. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá charakteristikou ucelené rehabilitace, problematikou zejména charakteristice jednotlivých složek. Další úsek teoretické části popisuje integrace/inkluze, s tím spojený individuální plán, a poslední úsek se zabývá dětmi v MŠ s mentální retardací. Praktická část se skládá z rozhovorů, a to dvojího typu. Jedna část rozhovorů je vedena s rodiči integrovaných dětí s mentální retardací, druhá část s učitelkami z mateřských škol, které mají u sebe integrované žáky. Těmito rozhovory chceme zjistit, jak moc jsou používány složky ucelené rehabilitace v MŠ, při čemž zda je učitelky stíhají zapojovat do svých činností.