Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrkvičková, Iva
dc.contributor.authorMalotínová, Terezie
dc.date.accessioned2021-12-08T10:12:59Z
dc.date.available2021-12-08T10:12:59Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32846
dc.description.abstractCílem diplomové práce Didaktická interpretace Čapkových děl v literární výchově pro 2. stupeň základních škol je zmapovat, nakolik jsou díla Karla Čapka zastoupena v jednotlivých řadách čítanek pro 2. stupeň základní školy, dále zhodnotit jejich výběr a představit vlastní koncepci zahrnující Čapkovu tvorbu. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá současným postavením literární výchovy, otázkou čtenářské gramotnosti a dalšími činiteli ovlivňující literárně výchovný proces. Dále jsou zaznamenány metody, s nimiž se lze setkat v hodinách literární výchovy. Podrobněji jsou popsány ty metody, které se zaměřují především na rozvoj čtenářské gramotnosti. Na základě odborné literatury je popsána didaktická interpretace, její postavení, funkce, determinanty a zásady. Práce stručně popisuje Čapkovo dílo. Stěžejní část pak tvoří analýza čítanek několika nakladatelství Alter, Fraus, Nová škola, Prodos a SPN. Práce se zabývá nejen tím, kolik úryvků z díla Karla Čapka v daných čítankách nalezneme, ale všímá si i žánrového zastoupení a uvedených návrhů k textům. Po zhodnocení je představen vlastní koncept, který se snaží obsáhnout celé Čapkovo dílo.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectliterární výchovacze
dc.subjectmetody literární výchovycze
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectdidaktická interpretacecze
dc.subjectčítankycze
dc.subjectKarel Čapekcze
dc.subjectliterary educationeng
dc.subjectmethods of literary educationeng
dc.subjectliteracyeng
dc.subjectdidactic interpretationeng
dc.subjectreading bookseng
dc.subjectKarel Čapekeng
dc.titleDidaktická interpretace Čapkových děl v literární výchově pro druhý stupeň ZŠcze
dc.title.alternativeDidactic interpretation of Čapek's works in literary education for the second stage of primary educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36027
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis entitled "Didactic interpretation of Čapek's works in literary education for the 2nd stage of primary education" is to chart how the works of Karel Čapek are represented in each series of reading books for the 2nd stage of primary education. It will also further evaluate the choice of works represented and introduce the fundamental concepts in Čapek's work. The thesis is divided into many parts. The first of these is concerned with the current state of literary education, the question of literacy, and other individuals who have an effect on the process of literary education. Furthermore, recorded methods that are used in literacy lessons are outlined. The methods that focus principally on the development of literacy are described in more detail. On the basis of classic literature a didactic interpretation is described, its situation, function, determinants and policies. The thesis concisely describes Čapek's works. A key part of the thesis is made up of the analysis of reading books from many different publishers Alter, Fraus, Nová škola, Prodos and SPN. The thesis focuses not only on how many snippets of the work of Karel Čapek are found in any given reading book, but also takes into account the representation of the genre and the ideas presented alongside the texts. After evaluation, the actual concept that the entirety of Čapek's work attempts to cover is introduced.eng
dc.date.accepted2016-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam