Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJunková, Bohumila
dc.contributor.authorMarková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:01Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:01Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32851
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na jazykové, grafické a ideografické prostředky související s procesem bulvarizace současného denního tisku. Základní metodou pro získávání lingvistických dat byla analýza titulků a článků bulvárního deníku Aha! a seriózního deníku Právo. Stěžejní část práce tvoří popis a zhodnocení jazykových a vizuálních prostředků v obou periodikách. Cílem práce je zjistit rozdílné (popř. i společné) postupy při práci s těmito prostředky v deníku bulvárním a seriózním. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny rozdíly mezi bulvárním a seriózním tisem. Stručně zde zachycuji historii bulvárního tisku. Poslední kapitolu tvoří charakteristika zvolených deníků. Praktická část se zabývá analýzou zpravodajských a publicistických textů. Velká pozornost je věnována lexikálním prostředkům jako jsou hodnotící adjektiva, expresivní slova, neologismy, nespisovné jazykové prostředky, obrazná pojmenování, frazeologismy, aluze a slovní hříčky. Závěrečná část upozorňuje na bulvarizaci deníku Právo, která se projevuje ve skladbě deníku, volbě témat a jejich zpracování.cze
dc.format104 s. (184 958 znaků)
dc.format104 s. (184 958 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbulvarizacecze
dc.subjectmasový tiskcze
dc.subjectinfotainmentcze
dc.subjectjazykovécze
dc.subjectgrafické a ideografické prostředkycze
dc.subjecttabloidization of newspaperseng
dc.subjectinfotainmenteng
dc.subjectmass printingeng
dc.subjectlinguisticseng
dc.subjectgraphic and ideographic meanseng
dc.titleBulvarizace současného denního tiskucze
dc.title.alternativeYellow journalism in todays daily presseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36046
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on linguistics, graphic and ideographic means associated with the process of tabloidization of current newspapers. The basic method for acquiring linguistic data was the analysis of headlines and articles of the tabloid Aha! and the reputable Právo daily. The pivotal part of the work lies in a description and assessment of linguistics and visual means in both journals. The aim is to identify the different (or. common) procedures when working with these funds in tabloid and reputable newspapers. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the differences between tabloid and reputable text. I also briefly summarizes history of the tabloid press. The last chapter describes characteristics of selected journals. The practical part deals with analysis of reporters´ and journalistic texts. Great attention is paid to the lexical resources such as evaluating adjectives, expressive words, neologisms, colloquial language means, metaphors, idioms, allusions and puns. The final section highlights the tabloidization of Právo daily, which is reflected in the structure of the newspaper, the choice of topics and their treatment.eng
dc.date.accepted2016-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMaturová, Markéta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam