dc.contributor.advisor | Mrkvičková, Iva | |
dc.contributor.author | Smejkalová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:02Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:02Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32855 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce na téma Doporučená četba na druhém stupni základní školy je zmapovat současný stav doporučené četby a práce s ní na základních školách v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou rozpracovány a charakterizovány základní pojmy vztahující se k této problematice. Je tedy zaměřena na definici čtenáře, čtenářské gramotnosti, četby, čtení, čtenářství, poté je vymezena doporučená a mimočítanková četba. Dále jsou v této části zaznamenány metody, které slouží k rozvoji čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury. V praktické části je naznačen základní výzkum, který byl k této problematice uskutečněn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s 26 učiteli různých škol. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je současný stav doporučené četby na druhém stupni základních škol, zda ji učitelé zadávají, případně jak s ní nadále pracují a využít těchto poznatků pro svoji vlastní pedagogickou praxi. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | čtenář | cze |
dc.subject | čtení | cze |
dc.subject | četba | cze |
dc.subject | čtenářství | cze |
dc.subject | mimočítanková a doporučená četby | cze |
dc.subject | inovativní metody v literární výchově | cze |
dc.subject | reader | eng |
dc.subject | reading | eng |
dc.subject | primer and recommended reading | eng |
dc.subject | innovative methods in a literary education | eng |
dc.title | Doporučená četba na druhém stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | Recommended reading at elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36065 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the diploma thesis Recommended reading at elementary school is to map the current state of suggested readings and work with it in elementary schools in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical part where are elaborated and characterized the basic concepts related to this issue. It is thus focused on the definition of reader, reading literacy, reading and further on is defined the recommended and primer reading. Furthermore, this section offers the methods used to develop literacy skills in Czech language lessons and literature. In the practical parts is intimated the basic research, which was carried out on this subject through a series of interviews with 26 teachers coming from different schools. The research aims to find out the current status of recommended reading at the middle school level, whether it is used by teachers, eventually how they continue to operate with it and use this knowledge for their own teaching practice. | eng |
dc.date.accepted | 2016-02-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |