Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorŠanderová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:03Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:03Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-01-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32858
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá genderovým aspektem výuky na druhém stupni základní školy. Podnětem pro dané téma se stala naše bakalářská práce, ve které jsme se již genderovou problematikou zabývali, ale z jiného úhlu pohledu. Nyní jsme se rozhodli věnovat pozornost oblasti školství a zmapovat genderové zatížení vyučování. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali je přístup ve výuce vybraných učitelů a učitelek na druhém stupni základních škol genderově korektní. Dílčím cílem je uvést neznalé čtenáře a čtenářky do genderové problematiky jako takové. Teoretická část začíná vymezením klíčových pojmů, které je podstatné znát pro pochopení genderu obecně. Následující kapitola se věnuje konkrétním projevům genderu ve školním prostředí, jako je pedagogická komunikace mezi žákem/žákyní a vyučující/m, problematika školního hodnocení, genderová (ne)korektnost učebnic a v neposlední řadě zde rozebíráme genderovou (ne)vyváženost učitelských sborů. V praktické části pomocí metody pozorování zkoumáme mužské a ženské vyučující dvou vybraných základních škol, konkrétně genderovou citlivost jejich pedagogického přístupu. V závěru práce provádíme výběr genderově korektních učebních materiálů, který může sloužit jako pomůcka pro začínající učitele a učitelky.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgendercze
dc.subjectpohlavícze
dc.subjectškolstvícze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectvyučujícícze
dc.subjectgenderová korektnostcze
dc.subjectgendereng
dc.subjectsexeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectteachingeng
dc.subjectteachereng
dc.subjectgender correctnesseng
dc.titleGenderově pozitivní výuka na 2. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeGender positive teaching at the second grade of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36099
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with gender aspects of teaching at the second grade of primary school. The impetus for the topic was our Bachelor´s thesis in which we have already dealt with gender problematic but from a different perspective. Now we have decided to focus on education and describe gender load of teaching. The main aim of the thesis is to determine whether the approach of chosen male and female teachers in educating at the second grade of primary schools is gender-correct. A partial aim is to bring the topic of gender problematic as such to the readers who are not familiar with that. The theoretical part begins with defining key terms which must be known to understand gender in general. The following chapter deals with the specific gender manifestation in the school environment such as, pedagogical communication between a male/ a female student and a male/ a female teacher, the problematic of school evaluation, gender (in)correctness of textbooks and we also focus on gender (im)balance of teaching staff. In the practical part using the method of observation we examine male and female teachers of two chosen primary schools; namely the gender sensitivity of their pedagogical approach. In the conclusion of the thesis we make a selection of gender-correct textbooks and teaching materials which can serve as a utility for beginning teachers men and women.eng
dc.date.accepted2016-02-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam