Problematika a prevence poruch učení u dětí na základní škole
Abstrakt
Tato diplomová práce se už dle názvu zabývá problematikou a prevencí poruch učení u dětí na základní škole. Pro zpracování tohoto tématu jsem se rozhodla na základě zkušeností s bakalářskou prací, ve které jsem se též věnovala poruchám učení, ale obecněji. Hlavním cílem je poskytnout čtenáři dostatek informací o této problematice
a nabídnout praktická řešení k prevenci a nápravě.
V první části jsou teoreticky popsány veškeré poruchy, jejich diagnostika, reedukace
a prevence. Dále jsou zde kapitoly věnované přístupu ke vzdělání, spolupráci rodiny
a školy a poradenskému systému.
Druhá část vychází z praktického výzkumu, pro který byla navržena speciální pomůcka, jež by měla sloužit k prevenci a minimalizaci poruch. Tato pomůcka byla aplikována v praxi na základě kvalitativního výzkumu metodou standardizovaného pozorování. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu.