Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorVojtová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:36Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:36Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32920
dc.description.abstractDiplomová práce se primárně zaměřuje na utváření a podobu učitelské autority. Představuje jednotlivé typy autority, snaží se přiblížit, co autoritu ovlivňuje a jak jednoduché je autoritu ztratit. V práci se také pojednává o učiteli jako nositeli autority a o problematice autority jako spolutvůrce kázně ve třídě. Cílem praktické části je zmapovat problematiku autority a kázně v jedné třídě SŠ. Výzkum má dvě fáze. První je záznam pozorování 10 hodin odučených začínajícím učitelem ve třídě, kterou ostatní učitelé označili jako neukázněnou. Pozorování zachycuje snahu učitele nastavit pravidla ve třídě a nastolit v ní atmosféru spolupráce. Toto pozorování je ve druhé fázi doplněno dotazníkovým šetřením "Hodnocení učitele žákem" (dle Holeček, 2014: s. 203, 204). Z výsledného šetření vyplývá, že třída učitele vnímá jako pozitivní autoritu, která vzbuzuje zájem o svůj předmět a vnímají daného pedagoga jako vstřícného člověka.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectautoritacze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectkázeňcze
dc.subjecthodnocení učitelecze
dc.subjectrespektcze
dc.subjectvztah učitele a žákacze
dc.subjectauthorityeng
dc.subjectteachereng
dc.subjectdisciplineeng
dc.subjectevaluation of a teachereng
dc.subjectrespecteng
dc.subjectrelationship between teacher and a studenteng
dc.titleUčitel a autoritacze
dc.title.alternativeTeacher and authorityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40778
dc.description.abstract-translatedThe master's theses focuses primarily on creating and a form of teacher's authority. It presents individual types, tries to describe what influences the authority and how easy it is to lose the authority. The master's theses also deals with teacher as a holder of authority and also deals with the issues of autority as a co-creator of discipline in the class. The goal of the practical part is to analyse the issues of authority and discipline in a class in high school. The research has two phases. The first one is a record of observation of 10 lessons taught by beggining teacher in a class that was marked as undisciplined by other teachers. The research is in the next phase completed by questionnaire survey "Evaluation of teacher by the student" (according to Holeček, 2014: p. 203, 204). Thee result of the research says that the the teacher is perceived by the students as a positive authority which makes students interested in his subject and the teacher is also perceived as a responsive person.eng
dc.date.accepted2016-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNohavová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam