Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠmíd, Marek
dc.contributor.authorPouzarová, Iveta
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:38Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:38Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32923
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá projektovou výukou v hodinách občanské výchovy při výuce historických témat. Současné volání po eliminaci faktografických údajů a pozitivistického přístupu ve vyučovacím procesu nalézá rovněž živnou půdu v projektové výuce, jež uspořádává zcela jinak, než bylo obvyklé v systému vyučovacích předmětů učební látku, přičemž žáci nemají tradiční povinnost vyslechnout si výklad učitele doplněný názornými ukázkami, zapamatovat si látku a umět ji reprodukovat. Práce je rozdělena do dvou částí, analytické, jež se bude zabývat podstatou projektového vyučování, jeho historií a využitím v hodinách občanské výchovy. Autorka se dále zaměřuje na to, jak má vypadat exkurze a jak postupovat při její samotné realizaci. Součástí analytické části je také historie pracovního tábora Terezín. V praktické části se autorka zaměřuje na využití těchto poznatků ve vyučovacím procesu, zařazuje pomocí Školních vzdělávacích programů konkrétních škol výuku holocaustu do příslušného ročníku a popisuje odbornou exkurzi, kterou absolvovaly dané školy, jejíž zhodnocení probíhá na základě kvantitativního výzkumu.cze
dc.format93 s. (128 589 znaků)
dc.format93 s. (128 589 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprojektové vyučovánícze
dc.subjectprojektcze
dc.subjectexkurzecze
dc.subjectholocaustcze
dc.subjectTerezíncze
dc.subjectghettocze
dc.subjectproject teaching methodeng
dc.subjectprojecteng
dc.subjectexcursioneng
dc.subjectholocausteng
dc.subjectTerezineng
dc.subjectghettoeng
dc.titleProjektové vyučování ve výuce historických témat v hodinách výchovy k občanství (Pracovní tábor Terezín)cze
dc.title.alternativeProject teaching method in civic education lessons with the focus on history (Terezin work camp)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40794
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis focuses on project teaching method in "civic education" classes, which are focused on history. The contemporary calls for the elimination of fact and positive approach to teaching are encouraged by project teaching method. Project teaching method organises itself in a new way, so the pupils do not have to listen to a lecture, watch demonstrations, remember the information and finally reproduce the received and remembered information. The thesis is divided into two parts, of which the first one is analytical and concerns itself with the essence of project teaching method and its history and use in "civic education" classes. The author is explains how an excursion should look like and how to organise it. An important part of the analytic part is the history of the Czech nazi work-camp called Terezin. In the second practical part, the author emphasises the actual in-class use of the previous findings. The author also incorporates the topic of holocaust into curriculums of certain schools and grades. Finally an excursion which particular schools undertook is described and evaluated via a quantitative questionnaire-based research.eng
dc.date.accepted2016-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavličíková, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam