dc.contributor.advisor | Papáček, Miroslav | |
dc.contributor.author | Varausová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:41Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32928 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na učivo tématu hmyz. Zkoumá ho ze dvou pohledů, prvním pohledem je zamýšlené (předpokládané) kurikulum, druhým pohledem uskutečněné (dosažené) kurikulum. Pro zjištění zamýšleného kurikula se užívá analýzy učiva o hmyzu obsaženého v učebnicích přírodopisu pro 6. ročník základních škol a odpovídající stupeň víceletých gymnázií. Na základě analýzy je sestaven didaktický test, který ověřuje osvojení učiva, tj. uskutečněné kurikulum, žáky. Výsledky práce ukazují nižší hodnotu uskutečněného (cca 53%) než zamýšleného kurikula. Míra uskutečněného kurikula v závislosti na jednotlivých dílčích okruzích učiva o hmyzu je nevyvážená, rozdílná. | cze |
dc.format | 102 s. (111 244 znaků) | |
dc.format | 102 s. (111 244 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hmyz | cze |
dc.subject | předpokládané kurikulum | cze |
dc.subject | dosažené kurikulum | cze |
dc.subject | znalosti | cze |
dc.subject | insects | eng |
dc.subject | intended curriculum | eng |
dc.subject | implemented curriculum | eng |
dc.subject | knowledge | eng |
dc.title | Hmyz ve výuce přírodopisu na základní škole: zamýšlené a uskutečněné kurikulum | cze |
dc.title.alternative | Insects in the teaching of biology in elementary and secondary school: Intended and implemented curriculum | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40804 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis focuses on the curriculum topic of insects from two perspectives. The first view is intended (presumed) curriculum, the second implemented (achieved) curriculum. To determine the intended curriculum, a curriculum analysis of the insects contained in 6th grade primary biology textbooks and the corresponding level for grammar schools was used. Based on the analysis a didactic test is compiled, in order to determine the mastery of the subject matter by pupils the implemented curriculum. The results show a lower value of the intended (about 53%) than the implemented curriculum. In addition, the rate of the implemented curriculum, depending on the individual sub-circuits curriculum about insects, was found to be unbalanced. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-Přn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Petr, Jan | |