Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPapáček, Miroslav
dc.contributor.authorVarausová, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:41Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:41Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32928
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na učivo tématu hmyz. Zkoumá ho ze dvou pohledů, prvním pohledem je zamýšlené (předpokládané) kurikulum, druhým pohledem uskutečněné (dosažené) kurikulum. Pro zjištění zamýšleného kurikula se užívá analýzy učiva o hmyzu obsaženého v učebnicích přírodopisu pro 6. ročník základních škol a odpovídající stupeň víceletých gymnázií. Na základě analýzy je sestaven didaktický test, který ověřuje osvojení učiva, tj. uskutečněné kurikulum, žáky. Výsledky práce ukazují nižší hodnotu uskutečněného (cca 53%) než zamýšleného kurikula. Míra uskutečněného kurikula v závislosti na jednotlivých dílčích okruzích učiva o hmyzu je nevyvážená, rozdílná.cze
dc.format102 s. (111 244 znaků)
dc.format102 s. (111 244 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthmyzcze
dc.subjectpředpokládané kurikulumcze
dc.subjectdosažené kurikulumcze
dc.subjectznalosticze
dc.subjectinsectseng
dc.subjectintended curriculumeng
dc.subjectimplemented curriculumeng
dc.subjectknowledgeeng
dc.titleHmyz ve výuce přírodopisu na základní škole: zamýšlené a uskutečněné kurikulumcze
dc.title.alternativeInsects in the teaching of biology in elementary and secondary school: Intended and implemented curriculumeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40804
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis focuses on the curriculum topic of insects from two perspectives. The first view is intended (presumed) curriculum, the second implemented (achieved) curriculum. To determine the intended curriculum, a curriculum analysis of the insects contained in 6th grade primary biology textbooks and the corresponding level for grammar schools was used. Based on the analysis a didactic test is compiled, in order to determine the mastery of the subject matter by pupils the implemented curriculum. The results show a lower value of the intended (about 53%) than the implemented curriculum. In addition, the rate of the implemented curriculum, depending on the individual sub-circuits curriculum about insects, was found to be unbalanced.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePetr, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam