Analýza volnočasových pohybových aktivit vybraného vzorku žáků na středních školách
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřena na analýzu struktury volnočasových aktivit žáků na středních školách, a to s důrazem na pohybové aktivity. Teoretická část definuje pojmy volný čas, pohyb a pohybová aktivita a adolescence, popisuje negativní vlivy pohybové nedostatečnosti a přináší základní informace o projektu COMPASS. Výzkumná studie je zaměřena na pohybové aktivity adolescentů v kontextu jejich životního stylu. Data byla od respondentů (n=425) získána metodou dotazníkového šetření za použití standardizovaného dotazníku COMPASS. Cílem práce je zjistit věkové a genderové rozdíly ve struktuře volnočasových pohybových aktivit žáků středních škol. Z výsledků vyplývá, že minimálně jeden sport či jinou pohybovou aktivitu vykonává ve volném čase téměř 85% respondentů. Vliv věku hraje ve struktuře volnočasových pohybových aktivit menší roli než vliv pohlaví. Prezentovaná studie poukazuje na poměrně významnou pozici pohybových aktivit ve struktuře využívání volného času adolescentů.