Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorStropnická, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T10:14:19Z
dc.date.available2021-12-08T10:14:19Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32974
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí v systému základního speciálního školství. Cílem práce je zachytit specifika této výuky se zaměřením na analýzu výuky občanské výchovy na základních praktických školách ve vztahu k romským žákům. Teoretická část práce je zaměřena na současnou situaci romské menšiny v ČR vzhledem k systému českého školství. Práce též stručně popisuje postavení a situaci romské menšiny v ČR. Pozornost je dále věnována specifikům a problémům ve vzdělávání romských dětí, které jsou často vzdělávány na základních praktických školách. Součástí teoretické části je rozbor vzdělávacích programů základních praktických škol, konkrétně výuky občanské výchovy a začlenění průřezových témat do výuky, zejména multikulturní výchovy. Jako zdroj informací o výuce občanské výchovy na základních praktických školách je využíván Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s LMP a Školní vzdělávací program Základní praktické školy ve Vimperku. Práce se soustředí také na možnosti realizace občanské výchovy v kurikulu. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování témat multikulturní výchovy na Základní praktické škole ve Vimperku.cze
dc.format90 s. (157 250 znaků)
dc.format90 s. (157 250 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRomové v ČRcze
dc.subjectzákladní škola praktickácze
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectRVP ZV-LMPcze
dc.subjectobčanská výchovacze
dc.subjectmultikulturní výchovacze
dc.subjectetnická identita Romůcze
dc.subjectRoma people in the Czech Republiceng
dc.subjectprimary practical schooleng
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectFEP EE- LMDeng
dc.subjectcivic educationeng
dc.subjectmulticultural educationeng
dc.subjectethnic identity of Roma peopleeng
dc.titleRomští žáci a výuka občanské výchovy na základních praktických školáchcze
dc.title.alternativeRoma pupils and the civic education on practical primary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag43550
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals the phenomenon of education of Roma children in the system of special elementary education. The aim of the thesis is to capture the specifics of this education focusing on the analysis of the civic education on primary practical schools in context of relationships to Roma pupils. The theoretical part is focused on the current situation of the Roma minority in the Czech republic. The work briefly describes the history of the Roma minority and the current situation of Roma people in the modern society. Most attention is paid to the Czech primary educational system, especially teaching Roma pupils on practical primary schools. The work briefly deals with the current changes in the educational system, so called inclusive education too. The practical part is focused on the methodology of the multicultural education themes, on the second degree of an elementary practical school in Vimperk.eng
dc.date.accepted2016-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠebeš, Marek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam