• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Rozvoj fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (4.317Mb)
    Posudek vedoucího práce (2.248Mb)
    Průběh obhajoby práce (169.4Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Holečková, Petra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Práce je zaměřena na prediktory čtenářských dovedností jakožto faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti. V předškolním věku je možné zjistit rizika pro další vývoj čtenářských dovedností, je potřeba se zaměřit na jednotlivé oblasti percepčně motorických a kognitivních funkcí, díky nimž je počáteční čtenářství úspěšné či nikoli. Důležitým prediktorem jsou fonologické schopnosti, do této oblasti však významné zasahuje ortografie jazyka. V českém prostředí (transparentní ortografie, charakterizována blízkostí psané a mluvené formy řeči) hrají významnou roli také schopnosti morfologické. Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku, na jednotlivé oblasti percepčně motorických a kognitivních funkcí, které počáteční dovednosti ovlivňují. Teoretická část osvětlí také pojmy školní zralost a připravenost. V praktické části bude provedeno šetření dvou skupin dětí předškolního věku, v rámci něhož budou sledovány u dětí vybrané proměnné (fonologické a morfologické schopnosti). S první experimentální skupinou bude následně pracováno. Experimentální skupina by byla porovnávána s kontrolní skupinou, která bude ponechána přirozenému vývoji. Poté bude provedeno opakované testování a zjištěny rozdíly.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33052
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV