Faktory ovlivňující chování studentů učitelství v oblasti technické e-bezpečnosti
Abstrakt
Cílem bakalářské práce bude prozkoumat faktory, které ovlivňují chování studentů vysokých škol v určitých rizikových situacích týkajících se e-bezpečnosti. Faktorů, které studenty mohou ovlivňovat je v podstatě nekonečné množství, proto musí být vybrány jen ty nejvíce relevantní. K rizikovým situacím zde můžeme řadit jakoukoliv ztrátu dat od hackerského útoku až po neúmyslné smazání svého vlastního flash disku.
Za tímto účelem bude sestaven vhodný dotazník, ve kterém každý student zaznamená základní charakteristiky, například pohlaví, obor studia, absolvované středoškolské studium nebo demografický původ respondenta. Dále následují otázky na e-bezpečnost, u kterých jsou studenti dotazováni i na jejich pocity, jak nebezpečný a nepříjemný může konkrétní únik nebo ztráta dat být.
Celý dotazník je zpracován základními statistickými metodami, z nichž je zjišťováno, jestli dané faktory mají vliv na určité chování respondentů a jak velký vliv to popřípadě je.