PŘÍNOS LITERATURY PRO RODIČE PRO JEJICH KOMUNIKACI S DĚTMI
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá přínosem literatury pro rodiče pro jejich komunikaci s dětmi. Cílem je zjistit, zda rodiče čtou literaturu, která jim pomůže při komunikaci s jejich dětmi a při výchově.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy andragogiky, pojem sebevzdělávání. Dále teoretická část obsahuje kapitolu bibliopedagogika, kde se dozvídáme o procesu čtení, o zájmu o četbu a čtenářských návycích. Další kapitola pojednává o psychologii čtenáře, o jeho osobnosti, o potřebě četby a také o jejím působení. Důležitá je kapitola o knize jako prostředku k učení a v neposlední řadě kapitola Rodiče a četba knih s podkapitolou Rizika moudrých knih.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který je zaměřený na zjištění, zda rodiče znají a čtou literaturu, která jim může pomoci při komunikování s dětmi a při výchově.