Práce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídy
Abstrakt
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí.
Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí.
Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.