dc.contributor.advisor | Kastnerová, Markéta | |
dc.contributor.author | Domianová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:06:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:06:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33127 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí.
Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí.
Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat. | cze |
dc.format | 54 s. | |
dc.format | 54 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Porucha ADHD | cze |
dc.subject | asistent | cze |
dc.subject | optimální prostředí | cze |
dc.subject | medikamenty | cze |
dc.subject | symptomy | cze |
dc.subject | D disorder | eng |
dc.subject | asistent | eng |
dc.subject | optimal environment | eng |
dc.subject | medicaments | eng |
dc.subject | symptoms | eng |
dc.title | Práce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídy | cze |
dc.title.alternative | Teacher´s work with ADHD children and their integation to the class | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 45354 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work tries to figure out how deep is knowledge of ADHD disorder in pedagogical colective. The goal of this work is to survey knowledge of pedagogue about ADHD disorder due to rising tendecies of this disorder. Another goal was to find out if it is better for child to have a personal asssistent which would help it. Or if it would not be better to leave children with this kind of a problem in specialized schools or subsume them to classic primary schools. Forty-eight pedagogue from five primary schools participated in this survey: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogues completed questionnaire about ADHD disorder. Another study for bachelor work was observation of pupil with ADHD within class in which was found out if he is capable of working alone. Praktical part of bachelor work is finalized by interview with assistent worker of pupil diagnosed with ADHD disorder. The assistent contributed to my work with hers oppinions and view of ADHD from professional position. By the evaluation of my survey it was proven that pedagogues mostly, eventhough they have pupils with ADHD, are not educated enough about this disorder and by this means they do not know ho to efficiently work with them. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | VKZu-Přu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kornatovská, Zuzana | |