Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKastnerová, Markéta
dc.contributor.authorDomianová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T12:06:43Z
dc.date.available2021-12-08T12:06:43Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33127
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat. Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.cze
dc.format54 s.
dc.format54 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPorucha ADHDcze
dc.subjectasistentcze
dc.subjectoptimální prostředícze
dc.subjectmedikamentycze
dc.subjectsymptomycze
dc.subjectD disordereng
dc.subjectasistenteng
dc.subjectoptimal environmenteng
dc.subjectmedicamentseng
dc.subjectsymptomseng
dc.titlePráce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídycze
dc.title.alternativeTeacher´s work with ADHD children and their integation to the classeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag45354
dc.description.abstract-translatedThis bachelor work tries to figure out how deep is knowledge of ADHD disorder in pedagogical colective. The goal of this work is to survey knowledge of pedagogue about ADHD disorder due to rising tendecies of this disorder. Another goal was to find out if it is better for child to have a personal asssistent which would help it. Or if it would not be better to leave children with this kind of a problem in specialized schools or subsume them to classic primary schools. Forty-eight pedagogue from five primary schools participated in this survey: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogues completed questionnaire about ADHD disorder. Another study for bachelor work was observation of pupil with ADHD within class in which was found out if he is capable of working alone. Praktical part of bachelor work is finalized by interview with assistent worker of pupil diagnosed with ADHD disorder. The assistent contributed to my work with hers oppinions and view of ADHD from professional position. By the evaluation of my survey it was proven that pedagogues mostly, eventhough they have pupils with ADHD, are not educated enough about this disorder and by this means they do not know ho to efficiently work with them.eng
dc.date.accepted2017-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVKZu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKornatovská, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam