Interaktivní 3D grafika s WebGL
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti vytváření a zobrazování interaktivní 3D grafiky pomocí JavaScriptového rozhraní WebGL. V rámci práce popíšu základní metody a postupy, kterých lze využít při vytváření interaktivního 3D obsahu s využitím rozhraní WebGL.
Jednou z možností, kterou se bude tato práce zabývat, je tvorba 3D grafiky prostřednictvím JavaScriptových příkazů, současně s nimi bude u této metody využita Javascriptová 3D knihovna Three.js, která byla vytvořena právě za účelem usnadnění vytváření webového obsahu ve 3D. Druhou z možností, které bude věnována část této práce, je vytváření interaktivní 3D grafiky bez znalosti programovacích jazyků, kterým může být právě například výše zmíněný JavaScript. Tuto možnost představují grafické nástroje, jako je Blender či Coppercube 3D, ve kterých lze 3D obsah za pomoci nejrůznějších technik vytvářet a následně exportovat do WebGL.
U obou metod bude provedena analýza funkcí a možností, které při vytváření 3D grafiky nabízejí a následně budou na základě této analýzy vzájemně porovnány. Výstupem práce bude sada praktických příkladů, vytvořených za pomoci obou výše zmíněných metod.