Mediální výchova v České republice a v Německu
Abstrakt
Práce s názvem "Mediální výchova v České republice a v Německu" je zaměřena na výuku mediální výchovy a její začleňování do výuky v obou těchto zemích. Cílem práce je přinést informace o tom, co mediální výchova zahrnuje, jaké instituce se podporou mediální výuky na školách zabývají a jakou moţnost dalšího vzdělávání v tomto oboru mají učitelé. V této práci jsou také představeny výukové projekty, které mohou učitelé pro výuku mediální výchovy pouţít, pokud nechtějí výuku pojmout běţným způsobem (výuka pomocí učebnic). Klíčovým bodem pro tuto práci bude vzájemné srovnání obou vzdělávacích systémů, které jsou ve své podstatě diametrálně rozdílné a následně jejich závěrečné zhodnocení. Německo je rozděleno do šestnácti spolkových zemí, které mají rozdílné přístupy k mediální výuce a z tohoto důvodu bude odlišnost obou systémů ukázaná na vybraných spolkových zemích (Berlín, Sasko, Bavorsko).