Vytvoření edukačního programu dentální hygieny s využitím interaktivní tabule pro žáky na 2. stupni ZŠ
Abstrakt
Teoretická část této bakalářské práce přibližuje čtenáři oblast dentální hygieny v širším slova smyslu, je věnována anatomii dutiny ústní, nejčastějším onemocněním zubů a parodontu. Jsou zde uvedeny metody čištění zubů a dentální hygienické pomůcky. Dále přibližuje práci dentálního hygienisty. Práce zahrnuje i vytvoření edukačního programu. Také pojednává o základních termínech z oblasti edukace a významu motivace. Samostatná kapitola je věnována interaktivní tabuli, jež je využita jako prostředek k prezentaci programu. Závěr teoretické části se zabývá vývojovou psychologií žáků. Druhou část bakalářské práce tvoří výzkum pomocí dotazníkového šetření a tvorba edukačního programu, který je sestaven na základě informací získaných od studentů 2. stupně ZŠ. Program zahrnuje instruktážní videa a tematické hry. Program je součástí primární prevence onemocnění v dutině ústní.