Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimková, Ivana
dc.contributor.authorMarková, Monika
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:18Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:18Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33429
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá utvářením počátečních grafomotorických dovedností v posledním ročníku mateřské školy s návazností na systém výuky psaní v 1. ročníku ZŠ. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce je obecně zaměřena na předškolní věk a na systém přípravy předškoláků, zejména v oblasti utváření hygienických a pracovních návyků. Dále se zabývá problematikou leváctví. Výzkumná část je založena na výzkumu s cílem praktického využití. Výzkum byl prováděn v mateřských školách se zaměřením na dodržování hygienických a pracovních návyků (správný úchop a směr tužky u praváků a leváků, správné sezení, apod.). Pozornost byla také věnována psaní velkých tiskacích písmen (zrcadlové psaní) a rozvoji grafomotoriky (grafomotorická cvičení). Výsledky výzkumu byly porovnány s teoretickou částí práce a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPředškolní věkcze
dc.subjectpředškolní třídycze
dc.subjectpsaní v 1. ročníkucze
dc.subjectpřipravenostcze
dc.subjectPreschool ageeng
dc.subjectpre-school classeseng
dc.subjectfirst year writingeng
dc.subjectreadinesseng
dc.titlePřipravenost dětí předškolních tříd na psaní v 1. ročníku ZŠcze
dc.title.alternativePreparedness of pre-school children for writing in primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag35973
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the formation of the initial graphomotor skills in the last year of kindergarten education with connection to the system of teaching writing in the first grade of primary school. The work consists of two parts. The theoretical part is generally aimed at preschool age and a system of preschoolers preparation, especially in the formation of hygiene and work habits. It also deals with the issue of left-handedness. The second part of my thesis is based on research of practical use. The research was conducted in kindergarten schools with a focus on the health and work habits (proper grip and pen direction for right-handers and left-handers, proper seating, etc.). The attention was also paid to uppercase block letters (mirror writing) and graphomotor development (graphomotor exercises). The results are compared with theoretical part and supported by extensive appendix.eng
dc.date.accepted2017-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVágnerová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam