Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimůnek, Michal
dc.contributor.authorZdeňková, Nikola
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:20Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-01-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33436
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice genderových stereotypů, které jsou prezentovány v hudebních videoklipech soudobých populárních písní. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první, teoretická část, je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic, které jsou spjaty s teorií genderu, médii a mediální komunikací. Další pasáž práce se zabývá vyobrazováním genderu v mediálních sdělení s důrazem na reklamu a populární hudbu. Druhá část práce se zaobírá samotným praktickým výzkumem, který vychází především z Goffmanova pohledu na genderovou stereotypizaci v reklamních sdělení. V návaznosti na teoretickou část jsou analyzovány vybrané hudební videoklipy. Pozornost je soustředěna na identifikování a popsání mechanismů, prostřednictvím kterých jsou genderové stereotypy v populární hudbě reprodukovány. Zvolené hudební klipy byly analyzovány dle postupů zavedených v rámci tzv. obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukazují, jakými způsoby je mužství a ženství ve videoklipech současné populární hudby zobrazováno.cze
dc.format75 s. (112 460 znaků)
dc.format75 s. (112 460 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgendercze
dc.subjectstereotypycze
dc.subjectpopulární hudbacze
dc.subjecthudební videoklipycze
dc.subjectmédiacze
dc.subjectYouTubecze
dc.subjectreklamní sdělenícze
dc.subjectGoffmancze
dc.subjectgendereng
dc.subjectstereotypeseng
dc.subjectpopular musiceng
dc.subjectmusic videoseng
dc.subjectmediaeng
dc.subjectYouTubeeng
dc.subjectadvertisementseng
dc.subjectGoffmaneng
dc.titleAnalýza genderových stereotypů v hudebních videoklipech populárních písnícze
dc.title.alternativeAnalysis of gender stereotypes in music videos of popular songs 73/5000 Analysis of gender stereotypes in music videos of popular songseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36174
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of gender stereotypes, which are presented in music videos in actual popular songs. The work is divided into two parts. The first, theoretical part is focused on defining the basic concepts and definitions, which are linked to the gender theory, media and media communications. Next part is showing gender in media communications with an emphasis on advertising messages and popular music. The second part deals with the actual practical research, which is primary based on Goffman's view of gender stereotyping in advertising messages. In the continuity of the theoretical part there are analyzed selected music videos. The focus is concentrated on identifying and describing the mechanisms by which the gender stereotypes in popular music are reproduced. Selected music clips were analyzed by procedures established under the content analysis. The results show how the masculinity and the femininity are displayed in contemporary popular music video clips.eng
dc.date.accepted2017-02-08
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJn-OVncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠebeš, Marek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam