Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSamková, Libuše
dc.contributor.authorOpavová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:28Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:28Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33459
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce na téma Matematizace reálných situací na základní škole je přehledně vypracovat soubor řešených aplikačních úloh. Aplikační úlohy jsou zastoupené v učebnicích poměrně v malém rozsahu, učebnice se většinou věnují klasickým úlohám přesného a směrodatného zadání, které vedou na řešení pomocí konkrétního probíraného učiva. Učitelé často slýchávají od žáků otázku: "A proč se to musím učit, když to nikdy nebudu potřebovat?" Jako odpověď poslouží právě aplikační úlohy, jejichž podstata tkví ve významu matematiky pro praxi. Jedná se o úlohy komplexnější povahy, kdy k jejich řešení je potřeba alespoň základních znalostí matematiky. Vedou žáky k řešení problému i více než jedním způsobem, často jsou vedeny doprovodnými otázkami, ve kterých záleží na dané situaci. V práci jsou řešeny úlohy z více oblastí, až už to jsou úlohy obecné povahy vyskytující se v učebnicích nebo oblasti týkající se prostředí obchodu, individuální dopravy, finanční gramotnosti až po úlohy z prostředí geometrie. Celkem práce obsahuje 15 řešených úloh a v závěru je proveden výzkum, jak žáci dokáží řešit úlohy aplikačního charakteru.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleMatematizace reálných situací na základní škole.cze
dc.title.alternativeMathematization of real-life situations at basic school.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40732
dc.description.abstract-translatedThe main aim of this diploma thesis on the Mathematization of real-life situations at basic school is to elaborate a set of solved application tasks. Application tasks are relatively small in textbooks, textbooks mostly deal with the classical tasks of accurate and standard assignment that lead to solutions using a particular subject. Teachers often hear the question from the pupils: "Why do I have to learn when I will never need it?" As a response, it is just the application tasks that matter in terms of mathematics for practice. These are tasks of a more complex nature, where at least basic knowledge of mathematics is needed to solve them. They lead pupils to solve the problem in more than one way, often led by accompanying questions, depending on the situation. In the thesis are solved problems from more than one area, as long as they are tasks of general nature occurring in textbooks or areas related to the business environment, individual transport, financial literacy to tasks from the environment of geometry. In total, the work contains 15 solved tasks and in the end, research is carried out how pupils can solve the tasks of application character.eng
dc.date.accepted2017-05-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineMn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtěpánková, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam