Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPech, Pavel
dc.contributor.authorŠulová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:29Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:29Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33461
dc.description.abstractTato diplomová práce stručně představuje pojem badatelsky orientovaná výuka matematiky. V badatelsky orientované výuce je důraz kladen převážně na aktivní činnost žáka, jejímž cílem je objevení určité skutečnosti. Tato činnost zahrnuje především řešení problémů a hledání vhodných cest, kterými je možné se dobrat správného cíle. Tuto cestu k cíli můžeme nazvat bádání. Proces bádání zahrnuje pozorování, formulování otázek, zjišťování informací, navrhování možných postupů a jejich ověřování. V této vzdělávací metodě úloha učitele není předávat žákům již hotová fakta, ale k cíli je směřovat a dohlížet na správnost jejich postupů. Učitele zde můžeme chápat jako průvodce, poradce či pomocníka na cestě k cíly (objevu). V práci je uvedeno několik příkladů z matematiky základní a střední školy, ve kterých je uplatněn badatelsky orientovaný přístup. Matematika v daných příkladech není složitá, důraz je kladen na praktické použití. Dále jsou v příkladech rozvíjeny mezipředmětové vztahy, což je důležitá součást badatelsky orientované výuky. Ke každému příkladu jsou navíc uvedeny doplňující otázky.cze
dc.format69 s.(58 866 znaků).
dc.format69 s.(58 866 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacze
dc.subjectmatematikacze
dc.subjectpříkladycze
dc.subjectobjevovánícze
dc.subjectžákcze
dc.subjectvyučovánícze
dc.subjectinquiry based teachingeng
dc.subjectmathematicseng
dc.subjectexampleseng
dc.subjectdiscoveryeng
dc.subjectstudenteng
dc.subjectteachingeng
dc.titleBadatelsky orientovaná výuka matematikycze
dc.title.alternativeInquiry based teaching matematicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40801
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis briefly introduces the concept of inquiry based teaching mathematics. In inquiry based teaching, emphasis is placed primarily on the active activity of the pupil, the aim of which is to discover a certain reality. This activity mainly involves solving problems and finding the right paths to achieve the right goal. We can call this path to a goal as a research. The inquiry process involves observing, formulating questions, identifying information, designing possible processes, and verifying them. In this educational method, the role of the teacher is not to pass the facts to the pupils, but to target them and to supervise the correctness of their practices. We can understand the teacher here as a guide, adviser or assistant on the path to the goal (discovery). In the thesis a few examples of mathematics of elementary and secondary schools are given, in which the inquiry based approach is applied. Mathematics in the given examples is not complicated, emphasis is put on the practical use. In the examples interdisciplinary relationships are developed as well, which is an important part of the inquiry based teaching. In each example, additional questions are provided.eng
dc.date.accepted2017-05-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineMn-Fyncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHašek, Roman


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam