Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDitrich, Tomáš
dc.contributor.authorPapežová, Nikola
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:42Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:42Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33489
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjištění vlivu environmentálních výukových programů na postoje žáků základních škol, zda díky zvyšujícímu se počtu návštěv žáků ve středisku ekologické výchovy dochází k zlepšení postojů a kladnému chování jedinců k životnímu prostředí. V první části práce je ucelený pohled na postoje, jejich měření, metodologické problémy, environmentální vzdělávání v současném kurikulárním vzdělávání u nás, environmentální výchovu, výukové programy a výzkumy realizované na cílové skupině žáků prvního a druhého stupně v našem prostředí. Obsahem druhé části je sestrojení dvou dotazníků. Ty jsou tvořeny tvrzeními, ke kterým respondent přisuzuje svoji míru souhlasu či nesouhlasu za pomoci Likertovy škály. Tvrzení v dotaznících jsou rozděleni do čtyř oblastí, které jsou blíže zkoumány. Jedná se o oblast postoj k ochraně přírody, zájem o přírodu, proenvironmentální jednání a postoj k životnímu prostředí. Respondenti tvoří vybrané soubory z podkladů poskytnutých střediskem ekologické výchovy Toulcův dvůr, z. s. v průběhu čtyř let. Data od nich získaná jsou statisticky vyhodnocována za pomoci obecného regresního modelu a lineární regrese. Z výsledků vyplývá, že u respondentů 1. stupně počet návštěv nemá žádný vliv na postoje k životnímu prostředí, postojů k ochraně přírody a na proenvironmentální jednání. Jediná oblast, kde došlo k prokázání vztahu, bylo zvýšení zájmu o přírodu. Oproti tomu výsledky 2. stupně ukazují, že změny proenvironmentálních postojů jsou vlivem návštěvnosti ekologických výukových programů velmi výrazné a to ve všech zkoumaných oblastech.cze
dc.format67 s. (95 094 znaků).
dc.format67 s. (95 094 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpostojcze
dc.subjectzměna postojůcze
dc.subjectživotní prostředícze
dc.subjectrámcově vzdělávací programcze
dc.subjectenvironmentální výchovacze
dc.subjectattitudeeng
dc.subjectattitude changeeng
dc.subjectenvironmenteng
dc.subjectgeneral educational programmeeng
dc.subjectenvironmental educationeng
dc.titleEvaluace environmentálních výukových programů z hlediska tvorby environmentálních postojůcze
dc.title.alternativeEvaluation of the effects on environmental attitude of the environmental educational projectseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44569
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis is to determine the influence of environmental education programs on elementary schools pupils' attitudes based on the fact that the increasing number of visits of pupils at the center of environmental education increases the attitudes and positive behavior of individuals towards the environment. The first part of the thesis is a comprehensive view of attitudes, their measurement, methodological problems, environmental education in the contemporary curricular education in our country, environmental education, educational programs. Furthermore, the researches were practically tested on the target group of pupils of primary and elementary school second degree. The second part consists of two questionnaires. There are statements to which the respondent attributes their degree of agreement or disagreement with using Likert's scale. Queries in the questionnaires are divided into four areas that are researched more closer. These parts are called: The attitude towards the nature conservation, interest in nature, pro-environmental behavior and attitude towards the environment. Respondents create selected files from the documents provided by the Center for Ecological Education Toulcův dvůr, z. s. in the course of four years. Data obtained from them is statistically evaluated using a general regression model and linear regression. The results show that the number of visits to pupils of primary school have no impact on attitudes towards the environment, attitudes to nature conservation and on pro-environmental behavior. The only area where the relationship was found was of interest to nature. On the other hand, the results of the elementary school second degree show that the attitudes are very pronounced in all the studied areas.eng
dc.date.accepted2017-08-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVKZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePetr, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam