Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorŠicnerová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:51Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:51Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33504
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá resiliencí žáků ve školním prostředí. Práce je koncipovaná jako teoreticko-empirická. V teoretické části je popsána problematika resilience, přičemž důraz je kladen na nejvýznamnější koncepce resilience a na resilienci dětí a dospívajících. V této souvislosti jsou zmíněna vývojová specifika žáků staršího školního věku. Opomenuto není téma stresu, nejvíce pozornosti je věnováno školním stresorům. Výzkumná část práce navazuje na část teoretickou. Za pomoci kombinace metody rozhovoru a dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jakým způsobem ovlivňuje resilience žáka jeho úspěšnost ve škole. Dále byla v této části práce věnována pozornost tomu, jak na problematiku resilience nahlíží učitelé. V neposlední řadě byly zmapovány největší školní stresory žáků.cze
dc.format85 s. (179 748 znaků).
dc.format85 s. (179 748 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectresiliencecze
dc.subjectstrescze
dc.subjectškolní stresorycze
dc.subjectcopingcze
dc.subjectžákcze
dc.subjectresilienceeng
dc.subjectstresseng
dc.subjectschool stressorseng
dc.subjectcopingeng
dc.subjectpupileng
dc.titleŠkolní prostředí jako důležitý faktor pro posílení resilience dítěte.cze
dc.title.alternativeThe school environment as an important factor in reinforcing a child's resilience.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44808
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the resilience of students in school environment. The thesis is theoretically and empirically based. The theoretical part describes the concept of resilience with emphasis being placed on the most significant theories of resilience and on the resilience of children and adolescent. The specifics of adolescent student´s developement are also described. Furthermore, the work focuses on the concept of stress with detailed attention paid to school stressors. The research part is related to the theoretical part. Via the methods of interviewing and questionnaires, the way student´s resilience affects their school results is observed. In addition, the thesis focused on the teacher´s perception of the issue of resilience. Finally, the most significant school stressors of students were inspected.eng
dc.date.accepted2017-08-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGarabiková Pártlová, Margareta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam