dc.contributor.advisor | Murad, Salim | |
dc.contributor.author | Šonková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33552 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na fenomén uprchlictví a jeho zařazení do problematiky mezinárodní migrace jako takové, přičemž zájem je upírán zejména k imigraci ze třetích zemí do Evropské unie s akcentací na Českou republiku. V tomto kontextu je pojednáno o příčinách vzrůstající tendence počtu žadatelů o mezinárodní ochranu a ekonomických migrantů, ale zároveň také o odezvách, které tato skutečnost vyvolává. Pro přiblížení charakteru multietnického soužití v české společnosti jsou na jedné straně uvedena sekundární empirická data nastiňující současnou situaci vztahu majority k etnické a národností pluralitě vzhledem k uprchlické krizi, a determinanty působící na utváření rozličných postojů obyvatelstva na straně druhé. V neposlední řadě je prostor ponechán vybraným metodám interaktivní výuky a na nich založeném didaktickém materiálu, jenž je využitelný při vyučování kontroverzního tématu uprchlictví v hodinách výchovy k občanství. | cze |
dc.format | 127 s. (251 972 znaků) | |
dc.format | 127 s. (251 972 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Cizinci | cze |
dc.subject | cílové země | cze |
dc.subject | didaktický materiál | cze |
dc.subject | interaktivní výuka | cze |
dc.subject | majoritní společnost | cze |
dc.subject | mezietnické klima | cze |
dc.subject | mezinárodní ochrana | cze |
dc.subject | migrace | cze |
dc.subject | minoritní skupiny | cze |
dc.subject | uprchlická krize | cze |
dc.subject | uprchlictví | cze |
dc.subject | výchova k občanství | cze |
dc.subject | zdrojové země | cze |
dc.subject | žadatel o azyl. | cze |
dc.subject | Foreigners | eng |
dc.subject | target countries | eng |
dc.subject | didactic material | eng |
dc.subject | interactive teaching | eng |
dc.subject | majority society | eng |
dc.subject | inter-ethnic climate | eng |
dc.subject | international protection | eng |
dc.subject | migration | eng |
dc.subject | minority groups | eng |
dc.subject | refugee crisis | eng |
dc.subject | refugees | eng |
dc.subject | Civics | eng |
dc.subject | source countries | eng |
dc.subject | asylum seeker. | eng |
dc.title | Fenomén uprchlictví a možnosti jeho využití v interaktivní výuce | cze |
dc.title.alternative | Refugee phenomenon and options of its use in interactive education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44971 | |
dc.description.abstract-translated | The submitted diploma thesis is focused on the refugee phenomenon and its classification among international migration issues as such, while the interest is focused mainly on immigration from third-world countries into European Union, accenting the Czech Republic. In this context, causes of growing tendency in international protection applicant and economic migrant numbers, but also responses caused by this fact, are being discussed. To enable a closer look at the multi-ethnic co-habitation character, there is secondary empirical data outlining the current situation of the majority´s relationship towards the ethnic and national plurality with regard to migration crisis given on the one hand, and determinants influencing the creation of different citizen attitudes on the other hand. Last but not least, there is some space left for chosen interactive education methods and didactic material based on them, which is useful when teaching about the controversial refugee issue in lessons of Civics. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |