Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorŠonková, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T12:15:27Z
dc.date.available2021-12-08T12:15:27Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33552
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce je zaměřena na fenomén uprchlictví a jeho zařazení do problematiky mezinárodní migrace jako takové, přičemž zájem je upírán zejména k imigraci ze třetích zemí do Evropské unie s akcentací na Českou republiku. V tomto kontextu je pojednáno o příčinách vzrůstající tendence počtu žadatelů o mezinárodní ochranu a ekonomických migrantů, ale zároveň také o odezvách, které tato skutečnost vyvolává. Pro přiblížení charakteru multietnického soužití v české společnosti jsou na jedné straně uvedena sekundární empirická data nastiňující současnou situaci vztahu majority k etnické a národností pluralitě vzhledem k uprchlické krizi, a determinanty působící na utváření rozličných postojů obyvatelstva na straně druhé. V neposlední řadě je prostor ponechán vybraným metodám interaktivní výuky a na nich založeném didaktickém materiálu, jenž je využitelný při vyučování kontroverzního tématu uprchlictví v hodinách výchovy k občanství.cze
dc.format127 s. (251 972 znaků)
dc.format127 s. (251 972 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCizincicze
dc.subjectcílové zeměcze
dc.subjectdidaktický materiálcze
dc.subjectinteraktivní výukacze
dc.subjectmajoritní společnostcze
dc.subjectmezietnické klimacze
dc.subjectmezinárodní ochranacze
dc.subjectmigracecze
dc.subjectminoritní skupinycze
dc.subjectuprchlická krizecze
dc.subjectuprchlictvícze
dc.subjectvýchova k občanstvícze
dc.subjectzdrojové zeměcze
dc.subjectžadatel o azyl.cze
dc.subjectForeignerseng
dc.subjecttarget countrieseng
dc.subjectdidactic materialeng
dc.subjectinteractive teachingeng
dc.subjectmajority societyeng
dc.subjectinter-ethnic climateeng
dc.subjectinternational protectioneng
dc.subjectmigrationeng
dc.subjectminority groupseng
dc.subjectrefugee crisiseng
dc.subjectrefugeeseng
dc.subjectCivicseng
dc.subjectsource countrieseng
dc.subjectasylum seeker.eng
dc.titleFenomén uprchlictví a možnosti jeho využití v interaktivní výucecze
dc.title.alternativeRefugee phenomenon and options of its use in interactive educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44971
dc.description.abstract-translatedThe submitted diploma thesis is focused on the refugee phenomenon and its classification among international migration issues as such, while the interest is focused mainly on immigration from third-world countries into European Union, accenting the Czech Republic. In this context, causes of growing tendency in international protection applicant and economic migrant numbers, but also responses caused by this fact, are being discussed. To enable a closer look at the multi-ethnic co-habitation character, there is secondary empirical data outlining the current situation of the majority´s relationship towards the ethnic and national plurality with regard to migration crisis given on the one hand, and determinants influencing the creation of different citizen attitudes on the other hand. Last but not least, there is some space left for chosen interactive education methods and didactic material based on them, which is useful when teaching about the controversial refugee issue in lessons of Civics.eng
dc.date.accepted2017-08-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam