Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPopjaková, Dagmar
dc.contributor.authorSlepičková, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T12:15:46Z
dc.date.available2021-12-08T12:15:46Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33573
dc.description.abstractDiplomová práce navrhuje metody a formy výuky zeměpisu na 2. stupni základních škol zaměřené na nadoborové téma kvality života. Tématy předložených námětů do výuky je vliv životního prostředí na kvalitu života obyvatel, rozdíl mezi kvalitou života ve venkovském a městském prostoru, vlastní chápání pojmu kvality života žáky a kvalita života seniorů. Problematika kvality života je zasazena do kontextu RVP ZV a ŠVP Základní školy pod Svatou Horou v Příbrami. Práce obsahuje didaktické zhodnocení vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy z hlediska daného tématu. Na základě prostudované literatury jsou zpracována teoretická východiska práce, která souvisí s tématy didaktika, mezipředmětové vazby, nadoborové (klíčové) kompetence, formy a metody výuky. Výzkum zaměřený na zjišťování kompetencí k řešení problému u žáků na příkladu tématu kvality života je realizovaný formou dotazníkového šetření mezi 28 žáky a 11 učiteli.cze
dc.format97 s.
dc.format97 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýuka zeměpisucze
dc.subject2. stupeň základní školycze
dc.subjectklíčové (nadoborové) kompetencecze
dc.subjectmezipředmětové vazbycze
dc.subjectkvalita životacze
dc.subjectgeography teachingeng
dc.subjectthe second stage of primary schooleng
dc.subjectkey competenceseng
dc.subjectcross-curricular linkseng
dc.subjectquality of lifeeng
dc.titleNáměty do výuky zeměpisu na 2. stupni základní školy se zaměřením na nadoborové kompetencecze
dc.title.alternativeSubject Matters for Geography Teaching in the Second Stage of the Primary School with the Focus on Key Competenceseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46484
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis suggests methods and forms of geography teaching in the second stage of the primary school aimed at the theme of quality of life. The themes of the suggested subject matters are the influence of the environment on quality of life of people, difference in quality of life in rural and urban areas, comprehension of the concept of quality of life and quality of life of the elderly. The concept of quality of life is situated into the context of the Framework Education Programme for Basic Education and the chosen curriculum of Základní Škola pod Svatou Horou in Příbram. Didactic evaluation of the given topic in chosen textbooks of geography for the second stage of primary schools is a part of the thesis. The theoretical concept based on expertise literature is connected with themes of Didactics, cross-curricular approaches, key competences, methods and forms of teaching. The research surveying pupil's problem-solving competence focused on the topic of quality of life is realized among 28 pupils and 11 teachers by way of questionnaire survey.eng
dc.date.accepted2017-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-AJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKubeš, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam