Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKusová, Jana
dc.contributor.authorDoulová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T12:15:48Z
dc.date.available2021-12-08T12:15:48Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33575
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou imperativu a jeho opisných forem. Ukazuje možnosti vyjádření tohoto jevu a jeho užití. Teoretická část práce se také věnuje úslovím s imperativem, která jsou poté srovnána s českým jazykem. Dále následují kapitoly k metodologii, které jsou nezbytné pro zpracování praktické části. Nastiňuje také krátce zásady výběru učebnic a zmiňuje přístupy k výkladu gramatiky. V praktické části práce je analyzováno devět učebnic pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka. Analýza je rozdělena do tří částí a pro každou část byla stanovena kritéria pro hodnocení. Rozbor se zaměřuje nejen na jazyk učitele, ale také jakým způsobem je tento gramatický jev v učebnicích prezentován. V závěru jsou nastíněny odlišnosti těchto publikací.cze
dc.format87
dc.format87
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectImperativcze
dc.subjectimperativní formycze
dc.subjectopisné tvary imperativucze
dc.subjectkolokace v imperativucze
dc.subjectpříprava hodinycze
dc.subjectpokyny učitelecze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjecthodnocení učebniccze
dc.subjectImperativeeng
dc.subjectForms of imperativeng
dc.subjectImperative phraseseng
dc.subjectLesson planningeng
dc.subjectTeachers commandseng
dc.subjectTeachers instructionseng
dc.subjectAnalysiseng
dc.subjectAssessment of student bookseng
dc.titleImperativ im DaF-Unterrichtcze
dc.title.alternativeImperative in teaching Germaneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag47719
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of the imperative and its periphrastic forms. It points out the options of expression of this phenomenon and its usage. The theoretical part of the thesis also deals with imperative sayings; they are then compared to the Czech language. Chapters on methodology follow because they are necessary to process the practical part. The work refers to principles of choosing a good textbook and mentions approaches to grammar instruction. The second part analyses nine textbooks for teaching German as a second foreign language. The analysis is divided into three parts; for each of them the criteria for its evaluation were set. The analysis focuses not only on a teacher´s language but also on how the grammar is presented in the textbooks. Moreover, the differences between the books are mentioned.eng
dc.date.accepted2017-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAndrášová, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam