Nový didaktický přístup k výuce nemocí a chorobných stavů člověka na ZŠ se zaměřením na všeobecnou informovanost a osvětu
Abstrakt
Znalost příčin a projevů běžných lidských onemocnění a schopnost aplikace poznatků o jejich prevenci a léčbě je jedním z očekávaných výstupů hodin přírodopisu v osmé třídě základní školy, jak je ustanovuje RVP ZV. Cílem této práce je vytvořit praktickou vizuální pomůcku v podobě didaktické deskové hry, která by pomohla učitelům předat problematiku lidských nemocí svým žákům odlehčenou, ale efektivní formou. Teoretická část práce zahrnuje biologická východiska zabývající se fyziologickou podstatou onemocnění a osvětou mladých lidí, didaktická východiska mapují aktivizující metody výuky a předkládá rozbor učebnic přírodopisu. Praktická část je věnovaná samotné deskové hře a orientačnímu testovému šetření, které ověřuje její vliv na úroveň osvojených poznatků žáky.